سینمای دیجیتال بیش از هر چیز به نفع تهیه کننده است

۲۸م آذر ،

سرتیپی در مورد سینمای دیجیتال عنوان کرد:

سینماپرس-گروه سینما/تهیه کننده فیلم سینمایی «پل چوبی» اکران فیلم ها را به صورت دیجیتال به توجه به تحریم ها مناسب دانست و گفت: نمایش فیلم ها در سینماهای مختلف با سیستم دیجیتال هم زمان کمتری نیاز دارد و هم نیروی انسانی و این امر بیش از هر چیز به نفع تهیه کننده است.

علی سرتیپی؛ تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد دیجیتالی کردن سیستم اکران سینماها برای جشنواره فیلم فجر گفت: نمایش فیلم های سینمایی به صورت دیجیتال بیش از هر چیز به نفع تهیه کننده های سینمای است، چرا که صرفه جویی قابل توجهی در بخش چاپ و ظهور پزتیو صورت می گیرد. همچنین از لحاظ ارائه و پخش فیلم سهولت و مصرف کمتری دارد. تهیه کننده نیز برای ارائه فیلم ها به سینماها نیز زمان کمتری را صرف می کند.

وی در مورد تفاوت هایی که سینمای دیجیتال با نمایش فیلم ها به شیوه نگاتیو دارد افزود: کیفیت نمایش فیلم به صورت دیجیتال نسبت به ۳۵ میلیمتری بهتر بوده و برای تبدیل آن نیروی انسانی کمتری مورد نیاز خواهد بود. در مجموع این پدیده ای است که از سال ۲۰۰۲ آغاز شده و در دنیا فراگیر شده است.

تهیه کننده فیلم «پل چوبی» ابراز داشت: با توجه به تحریم ها و شرایط موجود وضعیت تجهیزات دیجیتال در ایران را نمی توان سطح پایین دانست، سینماشهر نیز طی چند سال قبل اقدام به تجیهز بعضی از سالن های سینما به پخش دیجیتالی کرد اما متاسفانه این روند ناگهان متوقف شد که امیدوارم هرچه سریعتر ادامه پیدا کند. این موسسه از شرایط بومی کشور استفاده کرده و با تکنولوژی موجود دست به تجهیز سالن های سینما زد که با قیمت ارزان تری انجام شد.

سرتیپی با اشاره به صنعت سینما در دنیای امروز در ارتباط با رسیدن به تکنولوژی هم سطح کشورهای پیشرفته اذعان داشت: با توجه به شرایط خاصی که در کشور وجود دارد و با توجه به اینکه سینما در دنیا به سمت دیجیتال پیش می رود، ما نیز باید به سمت اکران دیجیتالی پیش رویم. هرچند چنین فعالیت هایی ممکن است در ابتدا با مشکل و چالش همراه باشد، اما درصد خوبی آن بسیار بیشتر است.

تهیه کننده فیلم «ورود آقایان ممنوع» در پایان گفت: به هر حال امیدوارم با تلاشی که برای تجهیز سالن های سینمایی می گردد، فیلم هایی به جشنواره سی و یکم وارد شود که بتواند در سال آینده مردم را به سینما جذب کند.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۲۶۱


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.