سینما حقیقت «ثانیه‌های سربی» را نقد نمود

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

سینما پرس-گروه سینما/ جلسه نقد و بررسی فیلم مستند «ثانیه های سربی» ساخته «سیّدرضا رضوی» که نماینده سینمای مستند ایران در مهمترین جشنواره مستند دنیا (ایدفا/آمستردام هلند) است، با حضور «علی علایی» مدیر نشست و «رامتین شهبازی» منتقد سینما، در حاشیه ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت برگزار شد.

به گزارش تفسیری سینما پرس به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت در این نشست «رامتین شهبازی» در مورد مستند «ثانیه های سربی» اظهار داشت: مستند «ثانیه های سربی» اثری فرا روایت است و این فرا روایت بودن، امروز در سینما و تلویزیون کارکردهای فراوان دارد. در واقع فراواقع گرایانه بودن یک اثر هنری یعنی اینکه آن اثر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وی ادامه داد: مستند «ثانیه های سربی» از سوی یک فیلمساز روایت و بازآفرینی می گردد و فکر می نمایم به خوبی این کار صورت گرفته است. درواقع این تعلیق در فیلم است که سبب می گردد مخاطب از آن استقبال کند.

وی در ادامه تصریح نمود: صداها در این مستند، در جاهایی که تصویر قادر به بیان حوادث و اتفاقات فیلم نمی باشد، کارکرد بهتری دارد؛ بنابراین این مستند اثری جمع و جور است که با نزدیک شدن به سینمای مستند، وظیفه خود را به درستی بیان می نماید.

در ادامه این نشست سید رضا رضوی؛ کارگردان مستند «ثانیه های سربی» اظهار داشت: قصد من این بود اثری بسازم که بتواند با مردم ارتباط برقرار کند و حرف های نو و جذابی برای مخاطب بدنبال داشته باشد. در واقع فیلم من یک درام اجتماعی است با موضوعی بکر که به خاطرات یک مستندساز قدیمی و یک آپاراتچی قدیمی سینما می پردازد و من آنرا تبدیل به درامی جذاب و سینمایی می نمودم.

رضوی افزود: فیلم من درامی است که مخاطب را به خوبی تا به انتها با خود همراه می نماید. من در این اثر تلاش نمودم که هر هفت دقیقه یک بار، چیز تازهی را به مخاطب ارائه دهم. هر چند این مستند تلفیقی از واقعیت و بازسازی است و امیدوارم مخاطبان از دیدن آن لذت کافی را برده باشند.

لازم به ذکر است که مستند ثانیه های سربی ساعت ۱۵ عصر شنبه، در سینما عصرجدید محددا اکران خواهد شد.

گفتنی است که ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران: سینماحقیقت، تا روز ۲۰ آبان ماه در سینما فلسطین، سینما عصرجدید و سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برپا خواهد بود.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۳۴۳


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.