«شب حورا» نقد روانشناسی می‌شود

فیلم سینمایی «شب حورا» ساخته شهاب ملت‌خواه که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده در برنامه این هفته «تصویر خیال» مورد تحلیل تخصصی پزشکی و روانشناختی قرار می‌گیرد. فارس، فیلم سینمایی «شب حورا» ساخته شهاب ملت‌خواه که به…

فیلم سینمایی «شب حورا» ساخته شهاب ملت‌خواه که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده در برنامه این هفته «تصویر خیال» مورد تحلیل تخصصی پزشکی و روانشناختی قرار می‌گیرد.
فارس، فیلم سینمایی «شب حورا» ساخته شهاب ملت‌خواه که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده در برنامه این هفته «تصویر خیال» مورد تحلیل تخصصی پزشکی و روانشناختی قرار می‌گیرد.

«فیروزه جعفری» روانپزشک و رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به اتفاق «شهرام خرازی‌ها» مدیر گروه پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و منتقد سینما به تحلیل روانشناختی فیلم سینمایی «شب حورا» می‌پردازند.

بنابراین گزارش، «شب حورا» قصه زن پا به سن گذاشته‌ای به نام حورا است که شوهرش مفقودالاثر شده است. وی توسط مرد جوانی که معتاد به مواد محرک است در یک منبع بزرگ آب محبوس می گردد و…

«تصویر خیال» یکی از برنامه‌های پر شنونده بخش شامگاهی رادیو سلامت است. در این برنامه فیلم‌های سینمای ایران برای نخستین بار از دیدگاه روانشناختی تحلیل شده و نکات پزشکی مطروحه در آن ها از نظر تطابق با واقعیات و یافته‌های علمی مورد مداقه قرار می‌گیرند. برای افزایش بار علمی «تصویر خیال»، تلاش شده تا کارشناسانی به این برنامه دعوت شوند که دارای تجربه یا مدرک تحصیلی مرتبط با موضوع فیلم مورد بحث باشند. این برنامه پنجشنبه هر هفته ساعت هجده و سی از رادیو سلامت موج اف. ام ردیف صد و دو مگاهرتز پخش می‌شود. زمان تکرار برنامه هم جمعه ساعت چهارده خواهد بود.

عوامل برنامه «تصویر خیال» عبارتند از:

تهیه‌کننده و سردبیر: سارا شریفی(کارشناس ارشد روانشناسی)،

مجری، کارشناس: شهرام خرازی‌ها (منتقد فیلم) و مسئول هماهنگی: سمیه مقتصدی.

فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.