شرایط فعالیت بیمه‌های مناطق آزاد

۱۴اردیبهشت،

بینا- معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه ثبت شده در مناطق آزاد، حقّ فعالیت در سرزمین اصلی را ندارند،‌ گفت: بیمه‌گرانی که مایل به فعالیت در همه رشته‌ها در سرزمین اصلی باشند، باید خود را با این شرایط منطبق کنند.

به گزارش بینارحیم مصدق در مورد نحوه فعالیت شرکت‌های بیمه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به فارس اظهار داشت: شرکت‌هایی که در مناطق آزاد به ثبت می‌رسند، تنها اجازه فعالیت در رشته‌هایی که بیمه مرکزی اعلام کرده را دارند و مجاز به فعالیت در سرزمین اصلی نیستند.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت:بر این اساس، این طور نیست که اشخاصی با سرمایه پایین در مناطق آزاد شرکت بیمه تأسیس کنند و بتوانند از مزایای سرزمین اصلی استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر شرکت بیمه‌ای مایل به فعالیت در همه رشته‌ها در سرزمین اصلی باشد، باید تبدیل وضعیت بدهد و شرایط خود را با آن تطبیق دهد.
بر اساس مصوبه تازه دولت حداقل سرمایه لازم برای تأسیس شرکت بیمه در سرزمین اصلی ایران، معادل ۲۵۰ میلیارد تومان است در حالی که این رقم برای تاسیس شرمت بیمه در مناطق آزاد کشور، ‌۲۰ میلیارد تومان است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.