شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت اینترنتی در رشت

۲۰ آبان ،

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت اینترنتی فردی در رشت خبر داد.

سرهنگ «محمد خانی» با اعلام این خبر گفت: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر این‌که از طریق اینترنت مورد هتک حیثیت قرار گرفته است، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
رییس پلیس فتای استان گیلان افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات کارشناسی و مهندسی موفق شدند پرده از نقاب مجازی متهم این پرونده برداشته و با احراز هویت واقعی و شناسایی محل زندگیش، وی را با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و در بازرسی از منزل این متهم یک دستگاه کیس رایانه حاوی ۲۶۰ کلیپ مستهجن خارجی و تعدادی لوح فشرده‌ی غیرمجاز، دو دستگاه گوشی تلفن همراه پیشرفته، تعدادی فلش مموری کشف و ضبط کند.
سرهنگ محمد خانی اظهار کرد: متهم در بازجویی‌ها با اقرار به بزه انتسابی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت تحویل شد.
رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان به افرادی که در فضای مجازی با هنجارشکنی قصد هتک حیثیت کردن هم‌وطنان را در سر دارند، هشدار داد: عملکرد بزهکاران اینترنتی زیر ذره‌بین کارشناسان تیم رصد شبانه‌روزی این پلیس است و پلیس فتا با برخورد قاطع، جدی و هوشمند، فضای مجازی را برای مجرمان سایبری ناامن می‌کند.
۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.