دستگیری عامل هتک حیثیت اینترنتی

۲۰ آبان ،

126-9.jpg

رییس پلیس فتای استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت اینترنتی فردی در رشت خبر داد.

سرهنگ ایرج محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: به‌ دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر این که از طریق اینترنت مورد هتک حیثیت قرار گرفته، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

رییس پلیس فتای استان گیلان افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات کارشناسی و مهندسی پرده از نقاب مجازی متهم این پرونده برداشت و با احراز هویت واقعی و شناسایی محل زندگیش، وی را با هماهنگی قضایی دستگیر و در بازرسی از منزل متهم یک دستگاه کیس رایانه حاوی ۲۶۰ کلیپ مستهجن‌خارجی و تعدادی لوح‌فشرده غیرمجاز، دو دستگاه گوشی تلفن‌همراه ، تعدادی فلش‌مموری را کشف و ضبط کردند.

محمدخانی ادامه‌داد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی برای سیر مراحل قانونی به دادسرای رشت تحویل داده شد.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان به اشخاصی که در فضای مجازی با هنجارشکنی قصد هتک حیثیت شهروندان را در سر دارند، اخطارداد: عملکرد بزهکاران اینترنتی زیر ذره بین کارشناسان تیم رصد شبانه‌روزی پلیس فتا بوده و این پلیس با برخورد قاطع، جدی و هوشمند، فضای مجازی را برای مجرمان سایبری ناامن کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.