شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از تحریم های خارجی استقبال می کند

به گزارش ایرنا، ˈمحمود شیخ زین الدینˈ شامگاه دوشنبه در جریان دیدار هیات تحریره فصلنامه اقتصادی روسی ˈتجارت با ایرانˈ اظهار داشت: این سازمان تاکنون به ۳۴۰ دانش فنی تجاری شده دست یافته و بیشتر این موارد جایگزین محصولات وارداتی به کشور شده است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: این موارد بومی شده و قابلیت انتقال به خارج کشور را نیز دارد.

به گفته وی، وظیفه اصلی شهرک علمی و تحقیقاتی ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان است اما این شهرک در کنار انجام این وظیفه تاکنون چهار هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی را شاغل کرده است.

وی گفت: ۸۵ درصد این تعداد افراد با تحصیلات بالاتر از لیسانس هستند و دو هزار و ۷۷۳ نفر از این افراد به صورت تمام وقت در این شهرک مشغول شده اند.

شیخ زین الدین تصریح کرد: پارک های علم و فناوری ۲۰ سال طول می کشد تا به بلوغ و اوج فعالیت خود دست پیدا کنند اما پارک های علم و فناوری اصفهان در کمتر از این زمان این مسیر را طی کرده است.

وی اضافه کرد:ایران در زمان حاضر از نظر ارائه مقالات علمی به زبان انگلیسی در رتبه ۱۷جهان و بالاتر از کشورهای ترکیه و سوئد قرار دارد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: مقاله های علمی به تنهایی پول ساز نیست بلکه باید در پارک های علم و فناوری یافته های پژوهشی را تجاری سازی کرد.

به گفته وی، طرح جامع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مساحت ۵۲۰ هکتار درنظر گرفته شده و اکنون شامل دو پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان و هفت مرکز رشد می باشد.

شیخ زین الدین با اشاره به حوزه های کاری این سازمان گفت: فناوری اطلاعات، ساخت و تولید برق، بیوتکنولوژی و شیمی و صنایع شیمیایی از شاخص ترین این موارد است.

وی همچنین با بیان اینکه قوانین حاکم براین شهرک همانند مناطق آزاد کشور است، تاکید کرد: این شرایط باعث جلب توجه بسیاری از سرمایه گذاران و صاحب علم و دانش به این شهرک شده و بدنبال آن شاهد رشد اشتغال هستیم.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه ۲۷۵ محصول ثبت اختراع داخلی در این شهرک وجود دارد، اظهارداشت: ۲۰ طرح به صورت فناوریهای صنعت ساز در این شهرک اجرایی شده است.

وی در ادامه به نمونه هایی از تبدیل علم به ثروت اشاره کرد و گفت: امکاناتی که این شهرک در اختیار دانش پژوهان قرار می دهد در کشور و منطقه بی سابقه است.

به گزارش ایرنا، مجله تجارت با ایران به شکل فصلنامه با شمارگان ۱۰ هزار نسخه در روسیه چاپ و منتشر می شود و در هر نوبت به معرفی یکی از استان های ایران و بیان پتانسیل های تجاری آن می پردازد.

این مجله روسی، تاکنون ویژه نامه های جداگانه ای برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی از استان های مازندران، آذربایجان شرقی و خوزستان منتشر کرده است.

پ/۷۱۴۳/۱۰۴۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.