بهره برداری از پروژه فیبرنوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

سید فاضل زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مخابرات استان اصفهان توانسته از مرکز امیرکبیر این استان تا مرکز شهرک علمی تحقیقاتی حدود ۱۰٫۵ کیلومتر فیبرنوری ایجاد کند.

وی با اشاره به اجرای این پروژه توسط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: این شهرک توانسته با طرح و هماهنگی مخابرات این استان عملیات اتصال شبکه داخلی این شهرک را به شبکه فیبرنوری انجام دهد.

زمانی به جایگزین کردن فیبرنوری به جای کابل مسی در ارتباطات داخلی این استان اشاره کرد و ادامه داد: توانسته ایم زیرساختهای لازم برای انتقال دیتا، فناوریهای نوین و بستر تلفن ثابت را از مرکز امیرکبیر اصفهان تا شهرک علمی تحقیقاتی انتقال دهیم.

وی با اشاره به هزینه بهره برداری ازاین پروژه گفت: اجرای فیبرنوری شهرک علمی تحقیقاتی این استان تنها ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که با هزینه های خود کابل و سایر اقدامات این رقم به یک میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل مخابرات استان اصفهان در مورد پیش بینی های انجام شده در صورت قطع ارتباط فیبرنوری در این شهرک نیز گفت: مخابرات این استان توانسته با جایگزین کردن ۶٫۵ کیلومتر فیبر دوم در مرکز خمینی شهر به شهرک علمی تحقیقاتی از هرگونه اختلال در این ارتباط جلوگیری کند.

زمانی با بیان اینکه در سال ۹۱ توسعه فیبرنوری در مسیر اصفهان و نایین را نیز خواهیم داشت، از فعالیت ۴۷۸ دفتر ICT روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۷۱۸ روستا و مزرعه در سطح استان اصفهان دارای ارتباط است و روستای بدون ارتباط در استان اصفهان وجود ندارد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.