شورای تحول علوم انسانی عهده دار تدوین سند این حوزه شود

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز پنج شنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‘محمدرضا مخبر دزفولی’ در جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی که به ریاست ‘غلامعلی حداد عادل’ برگزار شد، به اعتبارات اختصاص یافته به طرح های کلان ملی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) اشاره کرد.

وی پیشنهاد کرد‌ شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی در قالب یک طرح کلان ملی، مسوولیت تدوین ‘سند تحول علوم انسانی’ که شامل اهداف،‌ راهکارها و مراحل این فرآیند است را عهده دار شود.

مخبر دزفولی تاکید کرد:‌ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی کامل دارد تا هرگونه پشتیبانی لازم را از این کار به‌عمل آورد.

مسوول کارگروه تحول علوم انسانی در آموزش و پرورش نیز در این جلسه به مصوبه این کارگروه درزمینه محوریت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: اعضای کارگروه با توجه به این سند، ‌پیشنهادهای خود را برای اجرایی شدن آن در حوزه تحول علوم انسانی ارائه کردند.

حجت الاسلام ‘محی‌الدین محمدیان’ افزود:‌ شناسایی چالش‌های موجود میان دیدگاه اسلامی و سکولار درباره علوم انسانی، ارزیابی محتواهای درسی موجود با شاخص‌های انسان شناسی اسلامی و علوم انسانی مطلوب،‌ تدوین محتوا برای دبیران دروس علوم انسانی درباره انسان شناسی تطبیقی،‌ تبیین رابطه علم و دین و به کارگیری نتایج این تحقیق در برنامه‌های درسی از جمله پیشنهادهای دریافت شده در این کارگروه است.

‘غلامعلی حداد عادل’ نیز در این نشست گفت:‌ کارگروه مربوط به آموزش و پرورش از آنجایی که مسوول آموزش و توزیع علم است با بقیه کارگروه‌ها تفاوت دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که توقع شورای تخصصی تحول ارتقا از کارگروه آموزش و پرورش چیست، گفت: این کارگروه با راهکارهای عملی برای تشویق دانش‌آموزان نخبه برای ادامه تحصیل در علوم انسانی را تدوین و به شورا ارائه کند.

وی همچنین بر تدوین کتاب هایی با محتوای مناسب برای رشته علوم انسانی در مقطع دبیرستان در راستای افزایش توان علمی برای مواجهه با مبانی علوم انسانی سکولار در مقاطع بعدی تحصیلی تاکید کرد.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۱۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.