شیعیان سوریه تحت محاصره چند ماهه تروریستهای وهابی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه پرس تی وی، گزارشها نشان می دهد گروه‌های افراطی از یک سال گذشته در ارتش به اصلاح آزاد سوریه نفوذ کرده و علیه نیروهای دولتی مبارزه می‌ کنند.

این محاصره سبب کمبود شدید مواد غذایی و دارویی در این دو شهر که در حدود ۲۰ کیلومتری شهر حلب قرار دارند، شده است.
 

جمعیت این دو شهر ۶۰ هزار نفر است، اما این شهرها میزبان حدود ۱۵ هزار مسلمان شیعی هستند که به آن جا پناه آورده‌اند.
 

هزاران نفر دیگر از جمله خانواده‌های مخالفان که از درگیریها می گریزند و مسلمانان سنی که از پیوستن به نیروهای ضد دولتی امتناع می کنند، به این دو شهر پناهنده شده‌اند.
 

شورشیان مسلح در اواسط ماه ژوئن و با گسترش درگیریها در شهر حلب، راه‌های ارتباطی با شهرهای نبل و الزهراء را مسدود و ساکنان این شهرها را به حمایت از ایران و حزب الله لبنان متهم کردند.
 

اکنون ساکنان این دو شهر به شدت تحت محاصره قرار دارند و هر کسی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم قصد ارسال کمک به این دو شهر را داشته باشد، تهدید به مرگ شده است.
 

به خاطر کمبود آرد، نان یافت نمی ‌شود و بیماران به شدت به دارو نیاز دارند؛ همچنین ساکنان این شهرها دائما با تهدید عملیات گسترده پاکسازی از سوی شورشیان روبرو هستند.
 

سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی تا کنون صحنه ناآرامی بوده است. دمشق می گوید قانون‌شکنان، خرابکاران و شورشیان مورد حمایت غربی ها و متحدانش، عامل ناآرامی‌های این کشور هستند، در حالی که مخالفان نیروهای امنیتی را به کشتار معترضان متهم می ‌کنند.
 

دولت سوریه می ‌گوید این ناآرامی ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می ‌شوند؛ دمشق همچنین برخی کشورهای غربی و کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تامین تسلیحاتی و مالی شورشیان متهم می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.