صادرات بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار انواع مواد غذایی

صادرات بیش از 105 میلیارد دلار انواع مواد غذایی

صادرات مواد غذایی بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است این در حالی است که بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار انواع کالاهای غذایی، کنسروجات، ماکارانی و… صادر شده است.

 

معاون کل سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به اینکه صادرات مواد غذایی بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است، گفت: همه مواد غذایی به جز کالاهایی که ارز مرجع به آنها تعلق می‌گیرد و طبیعی است که اجازه صادرات نداشته باشند، اجازه صادرات دارند.

کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی افزود: کالاهایی که از ارز اتاق مبادلاتی استفاده می‌کنند، اجازه صادرات دارند و تنها محدودیت صادرات برای کالاهای اساسی است که در فهرست دریافت ارز مرجع قرار دارند.

وی همچنین درباره وضعیت تأمین دانه‌های روغنی خاطرنشان کرد: دانه‌های روغنی در اولویت واردات قرار دارند و در فهرست کالاهای اساسی هستند که ارز مرجع و یک‌هزار و ۲۲۶ تومانی دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: کالاهای اساسی که ارز مرجع می‌گیرند اجازه صادرات ندارند و برای تنظیم بازار داخل و رفع نیاز مردم وارد کشور می‌شوند که دانه‌های روغنی نیز در این گروه قرار دارند.

به گفته کرمانشاهی، صادرات مجدد کالاها پس از واردات مشروط به کالاهایی است که ارز مرجع دریافت نکرده و در فهرست کالاهای اساسی قرار ندارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایانا درباره صادرات مواد غذایی در نیمه اول سال جاری تصریح کرد: در حوزه مواد غذایی بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار انواع کالاهای غذایی، کنسروجات، ماکارانی و… صادر شده است.

کرمانشاهی یادآور شد: در نیمه اول سال جاری ۲۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است، اما ریز کالاهای صادر شده هنوز از گمرک دریافت نشده است تا به تفکیک اعلام شود./

 

خبرنگار:مهدیه انوشه

E-910726-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.