صادرات ۲٫۲ میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی/ نسبت شاغلین ایرانی در خارج یک به هفت است

۲۳ام بهمن ،

رییس انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی با اشاره به این‌که نسبت شاغل‌های ایرانی کشورهای متقاضی نیروی کار نسبت به سایر کشورها یک به هفت است، تاکید کرد: رقم صدور خدمات فنی و مهندسی دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در هشت ماهه اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز در حالی که صدور خدمات فنی و مهندسی در دستور کار بیست و هشتمین جلسه شورای گفت وگو قرار داشت، انصاری رییس انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی با تاکید بر این‌که ۱۴ هزار نفر ایرانی شاغل در کشورهای مختلف داریم، بیان کرد: نسبت شاغل‌های ایرانی کشورهای متقاضی نیروی کار نسبت به سایر کشورها یک به هفت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۵۰ رشته صنعتی وابسته به فعالیت‌های خدمات فنی و مهندسی وجود دارد و رقم صدور این خدمات دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در هشت ماهه اخیر بوده است.

انصاری با تاکید بر این‌که این احتمال می رود که میزان صدور خدمات فنی و مهندسی از حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سال قبل کمتر باشد گفت: تحریم‌ها را شرایط را برای صدور خدمات فنی و مهندسی بسیار سخت کرده است پذیرش ضمانت‌ها امکان جابه‌جا کردن پول و کالاها محدودیت‌هایی است که به سبب تحریم‌ها بوجود آمده است.

رییس انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی دربارهٔ دلایل عمده کاهش رشد صدور خدمات فنی و مهندسی اظهار کرد: بحران جهانی، افزایش حضور رقبای خارجی و تحریم‌ها دلایل کاهش رشد صدور خدمات فنی و مهندسی است.

وی در پایان اظهار کرد: پیش از این ۱۳۱ شرکت ایرانی در ۷۱ کشور در زمینه صدور این خدمات حضور داشتند که این رقم در سال ۹۰ به ۲۳ شرکت در ۱۲ کشور رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.