صالحی‌ امیری: نمی‌گذارم کشتی در چم و خم مشکلات گیر بیفتد/ اتفاق خاصی نیفتاده؛ کروش مرخصی ۱۰ روزه رفته

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – ایسنا نوشت:

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با حضور در خانه کشتی از تمرینات تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بازدید کرد.

صالحی امیری پیش از اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به رقابت‌های جهانی مجارستان برای دادن روحیه به ملی‌پوشان در خانه کشتی حاضر شد و هدایایی را به آنها اهدا کرد.

در این بازدید کیومرث هاشمی و حمید سجادی او را همراهی می‌کردند. ضمن این‌که حجت‌الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی و حسن رنگرز نایب رییس فدراسیون و محمدرضا توپچی دبیر فدراسیون در این دیدار حضور داشتند.

در ابتدا علی بیات سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در صحبت‌هایی اظهار کرد: ” ما مدت‌ها چشم به راه مسوولین بودیم و شما اولین کسی میباشید که به خانه کشتی می‌آیید. سه ماه است که تمرینات سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. ضمن خیرمقدم امیدواریم که شما را بیشتر زیارت کنیم.”

هم‌چنین بهرام مشتاقی سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی خطاب به صالحی امیری گفت: ” حضور شما در وزارتخانه را تبریک می‌گویم و خوشحالم که به این‌جا آمده‌اید. ما از ۵ فروردین اردوهای خود را آغاز کرده‌ایم و به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شده‌ایم اما بعد از آن به خاطر نبود بودجه، حضورمان در چند تورنمنت بین‌المللی لغو شده و تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی بدون رقابت‌های تدارکاتی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.”

وی افزود: ” در کشتی فرنگی از چهار جوان که برای اولین بار در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کنند استفاده می‌کنیم. شاید بسیار‌ها ندانند ولی این تیم، تیمی که قهرمان المپیک شد نیست و به این سبب این موضوع را گفتم که توقع بالایی وجود نداشته باشد. هرچند که تیم ما بسیار خوب است و همه امیدواریم.”

مشتاقی ادامه داد: ” در این مدت ناملایمات بسیاری دیده‌ایم و شما بهتر می‌دانید که امکانات کم بوده است اما بچه‌ها به خاطر عرقی که به کشور دارند این مسائل را بازگو نکردند. کشتی‌گیری که روزانه ۴ هزار کالری می‌سوزاند نمی‌تواند با عدس‌پلو راهی رقابت‌های جهانی شود. خود من چند شب برای این بچه‌ها نیمرو درست کردم. در بین این کشتی‌گیران بچه‌هایی می باشند که از تیم‌های خارجی پیشنهادهای چند صد هزار دلاری داشتند اما به خاطر عرق به کشورشان به آن‌جا نرفتند. البته چند روزی است که شرایط اردو خوب شده است. ما می‌دانیم که آقای خطیب هم گرفتاری داشتند و از زحمات ایشان تشکر می‌کنیم.”

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این که بچه‌ها آماده رقابت‌های جهانی می باشند، اضافه کرد: ” درد دل بسیار است و من این مسائل را گفتم تا بدانید این تیم چطور ساخته شده است. البته مساله‌ای است که در دلم مانده و می‌خواهم آن را بگویم. یکی از بانک‌های خصوصی مدتی است که اسپانسر تیم‌های کشتی شده ولی متاسفانه پولی که به حساب آزادکاران واریز شد به حساب فرنگی‌کاران ریخته نشده است. بچه‌های ما گدا نیستند که این مسائل را بگویند ولی به خاطر این اتفاق، دل فرنگی‌کاران کمی کدر شده که از شما خواهش می‌کنم دستور بدهید این مساله حل شود.”

در ادامه سرپرست‌های تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی، نفرات تیم‌های ملی کشتی و اعضای کادر فنی را به صالحی امیری معرفی کردند و او با آنها به خوش و بش پرداخت. نکته‌ی عجیب این بود که مهدی تقوی آزادکار وزن ۶۶ کیلوگرم پس از دست دادن به صالحی امیری با حجت‌الله خطیب دست نداد!

در ادامه صالحی امیری خطاب به ملی‌پوشان گفت: ” کشتی رشته‌ی مورد علاقه‌ی ذاتی من است و اولین دیداری هم که داشتم از خانه کشتی بود چون حیفم آمد شما را نبینم. من از مشکلات بی‌اطلاع نیستم و همین امروز از آقایان سجادی، هاشمی و خطیب خواستم که تلاش کنند تا نیازهای حداقلی عزیزان را فراهم کنند. آقا رسول هم همیشه دلگرمی ما و شما بوده و به او قول داده‌ام که نیازهایتان را برطرف کنم.”

وی افزود: ” آن‌چه قبل مورد رضایت ما نبوده اما بیایید با هم توافق کنیم که به قبل برنگردیم؛ چون قبل قابل برگشت نیست. قول می‌دهیم که شرایط شما تغییر کند و مشکلات حل شود. ان‌شاءالله که از مجارستان با مدال بازخواهید گشت و اگر هم مدال نیاورید برای ما پهلوانید. شخصیت و پهلوانی شما ارزشش از ده‌ها مدال بیشتر است اما با گرفتن مدال، دل مردم ایران را شاد خواهید کرد.”

صالحی امیری ادامه داد: ” ما تلاش می‌کنیم که به فراخور توانمان حمایت لازم را داشته باشیم و از خطیب می‌خواهم که با آقایان سجادی و هاشمی نیازها را شناسایی و برطرف کنند. دوستان همه همراهی خواهند کرد تا کسی دغدغه‌ی ذهنی به غیر از کشتی نداشته باشد.”

وی هم‌چنین بیان کرد: ” باور کنید تعارف نیست و من تک‌تک شما را دوست دارم؛ چون شما مثل برادرهای من میباشید. باید به سمتی برویم که ورزش های اصلی مثل کشتی هویت خود را حفظ کنند. تا زمانی که من هستم نمی‌گذارم کشتی در چم و خم مشکلات گیر بیفتد. ان‌شاءالله شما هم با پیروزی و سرافرازی به ایران بازمی‌گردید و دل ملت را شاد می‌کنید.”

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پایان اظهار کرد: ” قرار است آقای خطیب با کمک دوستان مشکلات را برطرف کنند تا رسول خادم روی بحث‌های تکنیکی و فنی تمرکز داشته باشد. من امروز حتما با خادم و خطیب جلسه می‌گذارم تا مشکلات مالی را برطرف کنم.”

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.