صدقه، باوری که نمی توان از مردم گرفت

۳۰م دیماه ،

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی گفت: پرداخت صدقه ریشه در باورهای مردم دارد و با هیچ نیرویی نمی توان آ‌ن را از مردم گرفت.

ستاری معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در گفتگوی با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، با اشاره به اینکه پرداخت صدقه ریشه در اعتقادات مردم ایران دارد گفت: پرداخت صدقه از سوی مردم ایفای نقش صرفا اجتماعی نیست بلکه وظیفه ای از جانب خداوند برای کسانی است که از تمکن مالی برخوردارند.
وی افزود: تاثیری که یاری به نیازمندان در زندگی اشخاص ایجاد می کند آنها را به پرداخت دائم صدقه تشویق می نماید.
وی با بیان این مطلب که صدقه همبستگی بین اقشار مختلف جامعه را ایجاد کرده است گفت: از سال ۶۴ کمیته امداد توزیع صندوق های صدقات کوچک را در منازل، معابر عمومی و مغازه ها ایجاد کرد و با استقبال بسیار زیاد مردم روبرو شد و امروز نیز این استقبال بیشتر شده است.
ستاری برنامه های مربوط به کمیته امداد حتی صدقات را منطبق با اصول شرع عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط و تخلیه مصرف صدقات برمبنای دستور شارع مقدس انجام می گیرد و حتی نباید از شهری به شهر دیگر منتقل شود.
وی در خصوص نحوه مصرف صدقات افزود: صدقات جمع آوری شده با هر حجم و میزان، در امور فرهنگی خانواده ها، معیشت خانواده ها، اشتغال، تأمین مسکن و درمان، منطبق با دستورات قرآن و با نظارت سازمان بازرسی، مقام رهبری، دیوان محاسبات مصرف می شود.
همچنین وی به سودجویی اشخاص فرصت طلب از صندوق های بزرگ اشاره کرد و گفت:‌ مردم نسبت به این وضعیت معترض می باشند و این صندوق ها برای حفظ امانات مردم به ایمن سازی های بیشتری نیاز دارند.
وی ادامه داد:‌ با توجه به مبادلات مالی که امروز در کشور به وسیله پول های الکترونیکی و استفاده از روش های جدید بانکی صورت می گیرد در امر پرداخت صدقه نیز باید روزآمد بود.
ستاری با اشاره به تنوع در نحوه پرداخت صدقه اظهار داشت: سایت کمیته امداد، عابر بانک ها، کارت خوان ها و صندوق های الکترونیکی با استفاده از کارت های ویژه و مخصوص کارت های عضو شبکه شتاب و تلفن ثابت از روش های پرداخت صدقه است.
وی ادامه داد: همچنین مشترکین همراه اول و ایرانسل نیز با ارسال پیامک رایگان می توانند صدقات خود را پرداخت کنند.
ستاری در پایان خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته باشند شماره هایی که منحصرا ۳ یا ۴ رقمی می باشند و از مرکز اپراتورها ارسال می شوند قانونی و معتبر می باشند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.