صدها کارمند خواهان استعفای دولت اسپانیا شدند

بنا بر گزارش ایرنا ، کارمندان دولتی که از چندین وزارتخانه بودند ، پنجمین روز اعتراضات خود را با فریاد شعار ‘دست ها بالا این یک سرقت است’ را آغاز نمودند و با تظاهرات خود در چندین خیابان شهر مادرید پایتخت که منتهی‌ به وزارت دارایی کشور می‌ شد ، موجب اختلال در رفت و آمد خودرو ها و ایجاد ترافیک شدند .

تظاهرکنندگان پلاکارد هایی‌ که بر روی آنها نوشته شده بود ‘علیه ریاضتها ، علیه اصلاحات کاری و برای دفاع از حقوق کارمندان دولت’ را حمل می‌ کردند و برخی‌ نیز لباس هایی‌ که بر روی آنها نوشته شده بود ‘ من مقصر نیستم ، من سیاستمدار نیستم و من مقام عالی‌ رتبه نیستم ‘را به تن کرده بودند .

آنها در طی‌ تظاهرات اعتراضی خود همچنین با مشت های گره کرده شعار هایی‌از جمله ‘مشاوران کمتر – کارگران بیشتر’ و ‘دولت باید استعفا بدهد’ را سر دادند .

‘ماریانو راخوی’ نخست وزیر اسپانیا چند روز پیش در ادامه اقدامات و اصلاحات ریاضتی خود ، اعلام نمود که دومین حقوق اضافه کارمندان و کارکنان دولتی را در سال جاری حذف می‌ کند و از سال آینده هر دو حقوق اضافه کارمندان حذف خواهد شد .

در این زمینه ، نخست وزیر افزود که در چارچوب این ریاضت ها برخی‌ از دفاتر دولتی در شهرهای اسپانیا کاهش یافته و برخی‌ نیز حذف خواهند شد که این امر منجر به کاهش پرسنل و کارمند دولتی می‌ شود .

اروپام **۱۲۳۴**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۹۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.