جنبش ۴۰ میلیونی در اسپانیا علیه ریاضت های اقتصادی دولت تظاهرات کرد

بنا بر گزارش ایرنا، حامیان این جنبش که با درخواست ایجاد تغییر واقعی‌ در مدیریت سیاسی، اجرایی، اقتصادی و اجتماعی کشور وارد پایتخت شده اند، تظاهرات خود را از مقابل موزه ‘ال پرادو’ آغاز کردند و با حرکت در خیابان های مرکزی که راهبندان های سنگین و تدابیر امنیتی را در پی داشت، تا ساعت های پایانی شنبه شب به اعتراضات خود ادامه دادند.

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم افزون بر حامیان و اعضای جنبش های مردمی و اجتماعی در این تظاهرات اعتراضی علیه دولت شعار دادند.

تظاهرکنندگان با حمل شعار نوشته های ‘ارقام و بهانه نیستیم، بلکه قسمتی‌ از راهکاریم’، ‘هنگامی که کار ایجاد شود، به کلاهبرداری های شما پایان خواهیم داد و امتیازات پولداران کاهش خواهد یافت’، خواهان استعفای ‘ماریانو راخوی’ نخست وزیر اسپانیا شدند.

معترضان همچنین شعارهای ‘اگر برای ملت عدالت نباشد برای دولت فاسد صلح نخواهد بود’ و ‘حق زندگی‌ کردن را نباید گدایی کرد بلکه باید گرفت’ را سر می دادند.

در بیانیه پایانی اعتراضات این جنبش نیز آمده است: زمان آن رسیده که همه بپا خیزند و همانند تظاهرات مردمی گسترده دو روز پیش در ۸۰ شهر، واکنش داشته باشند. کاهش ها و ریاضت ها همیشه یک کفه ترازو است که باید به این امر پایان داد، زیرا دولت به بانک ها اولویت داده و بیکاران جامعه را رها کرده است.

هدف از تظاهرات جنبش ۴۰ میلیونی، اصرار بر استفاده از کمک های مالی جذب شده اروپایی و بین المللی برای اشتفال زایی و جلوگیری از بیکاری در اسپانیا است و اینکه نباید این منابع به بانک ها که شهروندان هیچ تقصیری در مدیریت بد نظام بانکی ندارند تخصیص یابد.

این جنبش همچنین اعلام کرده است که بسیاری از بیکاران، مغازه داران و صاحبان شرکت کوچک و متوسط هیچ کمکی از دولت دریافت نکرده اند.

اروپام **۱۲۳۴**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۱۷۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.