تظاهرات ضد دولتی در اسپانیا

به گزارش ایرنا شمار زیادی از مردم اسپانیا امروز (چهارشنبه) همزمان با روز جهانی کارگر در تظاهراتی گسترده به تداوم سیاست های اقتصادی دولت اسپانیا اعتراض کردند و خواستار خاتمه یافتن سیاست های انقباض اقتصادی دولت ‘ماریانو راخوی’ شدند.

در این تظاهرات که چهره های مهم سیاسی احزاب چپگرای اسپانیا و سندیکاهای کارگری حضور داشتند، معترضان شعارهایی‌ از جمله’ نمی توانند ما را ساکت کنند’ ، ‘حساب و کتاب می‌ خواهیم نه داستان’ ، علیه ریاضت اقتصادی شعارهایی سر دادند.

‘کاندیدو مندز’ و ‘ایگناسیو فرناندز توشو’ رئیسان اتحادیه عمومی‌ کارگران و کمیسیون کارگری در این تظاهرات به مقامات اسپانیا هشدار دادند که به عواقب اقدامات خود بیاندیشند.

مندز و توشو تهدید کردند در صورت تداوم فشارهای دولت، مردم و اعضای سندیکاهها به خیابانها خواهند ریخت.

سندیکاهای کارگری، دولت اسپانیا را به فریب کاری متهم کردند و افزودند: اعضای دولت اسپانیا بحران مالی جهانی را بهانه ای برای افزایش درآمد خود،قرار داده اند.

دولت اسپانیا برغم وعده های انتخاباتی خود در افزایش ندادن مالیات ها، چند روز پس از به قدرت رسیدن با افزایش مالیات ها خشم مردم این کشور را برانگیخت.

دولت اسپانیا همچنین برای اجرای سیاست ریاضت اقتصادی، بسیاری از خدمات اجتماعی را لغو کرده و هزینه های آموزشی، بهداشتی، حمل و نقل و انرژی را افزایش داد.

لغو تحویل داروهای رایگان به بازنشستگان نیز از جمله دیگر اقداماتی است که خشم شهروندان اسپانیایی را تشدید کرده است. اسپانیا اکنون با نرخ بیکاری ۴۴/۲۴ درصد مواجه است.

اروپام **۱۲۳۴**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۵۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.