ضرورت تشکیل جبهه فراگیر از سوی جریان‌های سیاسی/ ۲۴ خرداد تاثیر مستقیم یک ائتلاف بود

اردیبهشت ۱۴۰۳

“صادق زیباکلام” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ خبرها انتشار یافته مبنی بر تشکیل جبهه فراگیر در کشور اظهار داشت: حرکت به سمت و سوی دموکراسی مهم‌ترین نیاز حال حاضر نهادهای مدنی و جامعه در کشور است.

وی ضمن اعلام موافقت خود از تشکیل جبهه فراگیر در کشور، تصریح کرد: تشکیل جبهه فراگیر اقدامی صحیح و مثبت در میان احزاب و جریانات سیاسی است که باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.

 
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فعالیت احزاب در چارچوب تشکیل جبهه فراگیر باید انجام شود، گفت: تاثیرات جبهه در قالب ائتلاف در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۴ خرداد در کشور به خوبی ملاحظه شد.
 
زیباکلام خاطرنشان کرد: بهتر است جریانات و احزاب سیاسی برای تشکیل جبهه‌ای فراگیر و رسیدن به نتایج قابل قبول تلاش کنند.

گفتنی است که “حسین مرعشی” در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب، تشکیل “جبهه فراگیر” را منسجم‌تر، موثرتر از حزب فراگیر عنوان کرده است چرا که به اعتقاد وی احزاب در کشور توانایی تشکیل چنین حزبی را به سبب عدم وجود شرایط در قالب فراگیر ندارند و اینکه احزاب و شخصیت‌های فعال و لیدر اصلاحات می‌توانند در چارچوب جبهه به فعالیت بپردازند و معتقد است که این امر در سایه تدابیر دولت از طریق حمایت سیاسی و امنیتی امکان‌پذیر است.

این در حالی است که در چند سال اخیر تشکیل “حزب فراگیر” از موضوعات مهم و مورد بحث سران و فعالان سیاسی در چند سال قبل بوده و از قبل تاکنون رایزنی‌های بسیاری برای جلب موافقت گزینه‌های پیشنهادی مختلفی همچون “حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری”،”حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خاتمی” و “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” برای جریان‌های سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالگرایان به عنوان لیدر معنوی انجام شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.