طارق الهاشمی: مشکل عراق نوری المالکی است!

۲۱ آبان ،

41-59.jpg

طارق الهاشمی با عنوان اینکه “عراق شبیه به یک بمب ساعتی است”، تنها راه خروج از بحران سیاسی در این کشور را برکناری نخست وزیر دانست.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، طارق الهاشمی، معاون سابق رئیس جمهوری عراق در مصاحبه‌ای گفت که در حال بازنگری درخصوص “مرحله شکست خورده سیاسی” در عراق است.

وی در این اظهارات خود با بیان این ادعا که نوری المالکی سبب اصلی مشکل عراق است، خاطرنشان کرد: تنها راهکار خروج عراق از وضعیت کنونی‌اش برکناری نوری المالکی، اول وزیر عراق و توافق برای برگزاری نشستی ملی با حضور همه گروه‌های عراقی است.

الهاشمی همچنین درباره صدور حکم اعدام علیه خود در عراق نیز گفت: این مساله به خاطر نبودن حمایت‌های کشورهای عربی است.

وی افزود: همه جهان به خوبی می‌دانند که چرا الهاشمی این بها را پرداخت می‌کند اما من به اختصار می‌گویم چون من یک عرب واقعی و یک خدمتکار مخلص برای کشورم بودم لذا جایی در روند سیاسی برایم وجود ندارد.

الهاشمی در ادامه همچنین مدعی شد: اگر نوری المالکی می‌دانست در صورت هر گونه تعرض به من با واکنش کشورهای عربی رو به رو خواهد شد، شیوه کنونی‌اش را ادامه نمی‌داد.

الهاشمی همچنین در ادعاهای خود تاکید کرد، از وقت حضورش در روند سیاسی عراق از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون اطلاعاتی را به دست آورده که نشان می‌دهد توافق ضمنی میان آمریکا و ایران درباره گسترش نفوذ ایران در عراق وجود دارد.

الهاشمی همچنین درباره دیدگاهش درباره خروج عراق از “بحرانی” که در حال حاضر با آن رو به روست، گفت: راهکار این مساله با برکناری المالکی از قدرت آغاز می‌شود چرا که المالکی خود از دلایل اصلی مشکل است نه راهکار آن. همچنین احزاب و گروه‌های سیاسی عراق باید برای برگزاری کنفرانسی ملی که با مشارکت واقعی همه عراقی‌ها برگزار شود، توافق کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.