درخواست طارق الهاشمی از اینترپل

طارق الهاشمی معاون فراری نخست وزیر عراق گفت که نسبت به صدور حکم بازداشتش توسط سازمان پلیس بین الملل ( اینترپل) درخواست تجدید نظرخواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری ترکیه نوشت: الهاشمی که در استانبول بسر می برد گفت: وکلای مدافع من در چند روز آینده، درخواست تجدید نظر خود را در خصوص حکم صادر شده از سوی سازمان پلیس بین الملل به این سازمان ارائه خواهند کرد.

الهاشمی افزود :من تسلیم فشار و باج گیری نخواهم شد.

رجب طیب اردوغان’ نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه در واکنش به صدور حکم بازداشت ‘طارق الهاشمی’ معاون فراری رییس جمهوری عراق توسط سازمان پلیس بین الملل (اینترپل) گفت: الهاشمی به اقدامات حقوقی خود ادامه می دهد و بعد از معالجاتش به عراق باز می گردد.

اردوغان اضافه کرد: الهاشمی به خاطر درمان در ترکیه بسر می برد.

وی گفت: طارق الهاشمی پیشتر از طریق وکلای خود علیه اتهاماتش در نزد مقامات قضایی عراق اقدام کرده است و اطلاعاتی که وی امروز دریافت کرده است، نشان می دهد که وی در قبال تصمیم اخیر اینترپل نیز از طریق وکلای خود اقدام کرده است.

اردوغان اضافه کرد: بر این باور است که طارق الهاشمی بعد از این اقدامات حقوقی و پایان معالجه اش در ترکیه به کشورش باز خواهد گشت.

او تاکید کرد آنکارا همانند گذشته به حمایتهای خود از طارق الهاشمی ادامه خواهد داد.

رسانه های خبری ترکیه روز گذشته از صدور حکم بازداشت’ طارق الهاشمی ‘ معاون فراری رییس جمهوری عراق توسط سازمان پلیس بین الملل ‘ اینترپل ‘ در حالی خبر دادند که وی در استانبول بسر می برد.

سازمان پلیس بین الملل حکم دستگیری الهاشمی را به ۱۹۰ کشور عضو این سازمان ارسال کرده است.

الهاشمی که به اتهام شرکت در عملیات تروریستی علیه مقامات عراقی تحت تعقیب است ، بعد از سفر به قطر و عربستان سعودی ، به ترکیه سفر کرده است.

دولت ترکیه برای مراقبت از ‘ طارق الهاشمی ‘ معاون فراری رییس جمهوری عراق برای اقامت در استانبول دو دستگاه آپارتمان اجاره کرده است.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.