«طراحی زیورآلات» رشته دانشگاهی شد

۱۳م آذر ،

14-322.jpg

شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی مشخصات کلی، سرفصل و ریز محتوای درسی رشته کارشناسی حرفه‌ای طراحی زیور آلات را تصویب کرد.

به گزارش سرویس «دانسگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجبعلی برزویی معاون آموزشی این دانشگاه با اعلام این خبر افزود: رشته کارشناسی حرفه‌ای طراحی زیور آلات با هدف تربیت نیروی ماهر و متخصص و به منظور حفظ صنعت طلا و جواهرسازی ایران در عرصه رقابت بازارهای داخلی و بین المللی و توسعه تولید ملی و صادرات، با توجه به نیاز صنف مربوط و حفظ ارزش افزوده این صنعت تدوین و تصویب شد.

وی ادامه داد: از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های فنی فارغ التحصیلان این دوره می‌توان به مواردی چون انجام طراحی زیور آلات براساس نیاز مشتری‌، کار با کامپیوتر و به کارگیری نرم افزارهای تخصصی در طراحی زیور آلات، تجزیه و تحلیل اقتصادی طرح و بازار زیور آلات، شناخت سبک‌های مختلف طراحی در زیور آلات، ارائه و فروش طرح زیور آلات، مدل‌سازی و ماکت سازی مومی و فلزی زیور آلات، طراحی مجدد زیور آلات و رفع اشکال زیور آلات ساخته شده اشاره کرد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های اشاره شده، فارغ التحصیلان این دوره می‌توانند شغل طراح زیور آلات را احراز کنند.

برزویی در ادامه افزود: بعضی از دروس تخصصی این دوره شامل ایده پردازی در طراحی زیور آلات، زیبایی شناسی در زیور آلات، طراحی زیور آلات در سه سطح، طراحی با رایانه زیور آلات در سه سطح، کارگاه مدل سازی زیور آلات، سبک شناسی زیور آلات، بسته‌بندی و نمایش زیور آلات می‌باشد که در کنار سایر دروس پایه به همراه ۵۱۲ ساعت آموزش محیط کار شامل کاربینی و کارورزی دستیابی به توانمندی‌های فوق را فراهم می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.