طرح اضطراب زدایی در جامعه اجرایی می شود

طرح اضطراب زدایی در جامعه از هفته آینده اجرایی می شود.

پروفسور گرجی استاد دانشگاه مزمستر آلمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  دستاورد کنگره بین المللی اضطراب که امروز ۱۹ مهر به پایان می رسد، اجرای طرح اضطراب زدایی در جامعه است در این طرح روی دو گروه کودکان، نوجوانان و جوانان و همچنین گروه بزرگسالان کارهای تحقیقاتی و درمانی انجام می شود.

وی گفت: در گروه اول طرح های اصلی اضطراب در مدارس، اضطراب در زمینه تحصیل، اضطراب در کودکانی که در خانواده های پر خطر زندگی می کنند در گروه بزرگسالان نیز مسئله اضطراب شغلی، اضطراب و بیماری های جسمی، اضطراب و طلاق، اضطراب و رانندگی و ایمنی جاده از سرفصل های طرح اضطراب زدایی است.

استاد دانشگاه مزمستر آلمان اظهار کرد: اقداماتی که در این زمینه انجام می شود، بررسی اپیدمیولوژی اضطراب، برگزاری کلاس های اضطراب زدایی و آموزش برای اصحاب رسانه و فیلم سازان از جمله این اقدامات است.

ایجاد شبکه علمی بین المللی اضطراب زدایی

پروفسور گرجی در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات در این زمینه، تداخل دارویی در درمان اضطراب است، برخی داروهای اضطراب زا با داروهای دیگر تداخل داشته و اضطراب را بیشتر می کند.

وی افزود: در راستای طرح اضطراب زدایی ، شبکه علمی بین المللی از متخصصان اضطراب در کل دنیا تشکیل دادیم، این طرح زیر نظر این شبکه علمی انجام می شود تا اگر نقصی وجود داشته باشد برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح از هفته آینده اجرایی می شود و نیازمند اطلاع رسانی در سراسر کشور است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.