طرح حمایت شهرداری ها از بنیان خانواده تصویب شد

به گزارش ایرنا ˈعبدالرضا چراغعلیˈ امروز اظهار داشت: این طرح در بیست و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استان ها به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای شهر گرگان در این خصوص با اشاره به آمارهای تاسف بار و تکان دهنده طلاق های رسمی و عاطفی در کشور، توجه به بنیان خانواده را یک ضرورت دانست و افزود: هر چند تاکنون توجه زیادی به این نهاد شده است اما وجود گزارش ها و آمارهای مختلف حکایت از عدم کفایت این اقدامات و ضرورت توجه بیشتر به این مقوله دارد.

وی با بیان اینکه در اجلاس به ورود شهرداری ها در بحث آموزش و توانمند سازی، مشاوره و ارایه خدمات رفاهی و اجتماعی به خانواده ها تاکید شد، تصریح کرد: بر اساس ماده واحده این طرح از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوطه باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.

چراغعلی اضافه کرد: براساس این طرح مدیریت شهری در حوزه آموزشی باید اقداماتی از جمله اتخاد رویکرد تحکیم بنیان خانواده در تمام فعالیت های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، تهیه و تدوین بسته های دوره های آموزشی حضوری و غیر حضوری مهارت های زندگی مشترک با تاکید بر آموزش های سال اول ازدواج را در دستور کار خود قرار دهد.

وی اظهار داشت: در این راستا اجرا و برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی مشترک براساس بسته های آموزشی تدوین شده، هماهنگی با مراکز علمی برای ارایه خدمات سلامت روان و به کارگیری مطالعات انجام شده در حوزه خانواده در برنامه ریزی ها و اطلاع رسانی و تبلیغات رسانه ای در خصوص تحکیم بنیان خانواده نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

چراغعلی همکاری با ادارات وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بهزیستی در راه اندازی نظام جامع ارایه خدمات سلامت روان و خدمات مشاوره ای، راه انداری سامانه مشاوره و آموزش اینترنتی و سامانه مشاوره تلفنی را نیز از وظایف مدیریت شهری بر اساس این طرح در تحکیم خانواده در حوزه مشاوره عنوان کرد.

به گفته وی حمایت از سازمان های مردم نهاد و تخصصی در ارایه خدمات مددکاری اجتماعی به خانواده های در معرض آسیب اجتماعی و همکاری در راه اندازی پایگاه های مشاوره ای در دادگاه خانواده از طریق نهادهای مسئول نیز از وظایف تعیین شده مدیریت شهری در این حوزه می باشد.

عضو شورای شهر گرگان مشارکت در حمایت اقتصادی از بنیان خانواده، مشارکت در برگزاری تورهای آموزشی- تفریحی به صورت خانوادگی و ارایه تسهیلات ویژه جهت استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی در اختیار مدیریت شهری را از فعالیت های تعیین شده درحوزه توانمند سازی و رفاه اجتماعی برای مدیریت شهری عنوان کرد.

مهندس چراغعلی یادآور شد: به منظور اجرای این مصوبه مقرر شد در هر شهر ستاد اجرایی تشکیل شود و بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های شهر آیین نامه اجرایی این طرح را ظرف مدت دو ماه تهیه و به تصویب برسانند.

۶۰۱

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.