طرح قابل توجه لیوایز Levi’s برای شلوارهای جینش!

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از منبع ذکر شده در خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

طرح قابل توجه لیوایز Levi's برای شلوارهای جینش!

 

لیوایز Levi’s از آن برندهایی است که همه می شناسند و دوست دارند از شلوارهای جین آن داشته باشند. حالا این شرکت آمریکایی اعلام نموده مجموعه ای از پوشاک تازه خود که شلوارهای جین هم جزء آن می شوند در راه است که حداقل حاوی ۲۰ درصد پلاستیک بازیافت شده از بطری های نوشیدنی و ظروف غذا می باشد.
لیوایز می گوید این پروژه با همکاری شرکای تجاری برای استفاده دوباره از “پلی اتیلن ترفتالات” موجود در بطری های پلاستیکی قهوه ای، سبز و شفاف و همچنین ظروف غذای سیاه رنگ انجام می گیرد. این بطری ها و ظروف دسته بندی شده از لحاظ رنگ، خرد شده و بعد از آن “فیبر پلی استر” که می تواند با “فیبر کتان” ترکیب شده و در”الیاف کتان” مورد استفاده قرار بگیرد، از تکه ها جدا می شوند.

به خاطر اینکه رنگ پلاستیک بعد از روند بازیافت باقی می ماند، لباس های تولید شده خود به خود رنگ خواهند داشت، رنگی که از بطری یا ظرف های استفاده شده گرفته می گردد. لیوایز می گوید به طور میانگین ۸ بطری به اندازه ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلی لیتری برای یک جفت شلوار جین استفاده می گردد. لیوایز ادعا می نماید که در این مجموعه از ۳٫۵ میلیون بطری استفاده می گردد. این بدان معناست که تقریباً نیم میلیون دست لباس از آنها تولید خواهد شد.
من فکر می نمایم لیوایز کار قابل توجهی انجام داده و در عین حال دوستی خود را با طبیعت بیشتر نموده، چرا که از ورود مواد پلاستیکی که بازگشت به طبیعت ندارند جلوگیری می نماید. نظر شما چیست؟

TehranKids

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.