رابطه شلوار جین و نابودی زمین

یک شلوار معمولی جین یا کتان در دوره زندگی خود حدود ۷میلیون و ۸۵۳ هزار لیتر آب مصرف می کند.

باشگاه خبرنگاران: یکی ازشرکت های تولیدکننده شلوارهای جین و کتان موفق به تولید شلوارهایی شد که کمتر کثیف می شوند و در نتیجه به شست و شوی کمتری احتیاج دارند.

صبح زود برای رفتن به مدرسه و یا سرکار از خواب بلند شدید. به سمت کمد لباس هایتان می روید تا شلواری جین یا کتان تان را بردارید. نگاهی به آن می اندازید و پیش خود می گویید: ” فکر کنم بتوانم یک بار دیگر این شلوار را بپوشم بدون اینکه کسی متوجه لکه ها و یا بوی بد آن بشود.”
اما دیگر مجبور نیسیتید شلوار کثیفتان را که فراموش کرده اید بشورید، بپوشید. دیگر لازم نیست شلوارهای کتان یا جین خود را بشورید. از نظر کارشناسان شستن زیاد شلوارهای جین می تواند به کره زمین آسیب برساند.
 
یکی از تولیدکننده های شلوار لی در جهان می گوید: برای شستن یک شلوار جین حدود حدود ۷میلیون و ۸۵۳ هزار لیتر آب در طول دوران مصرف از شلوار استفاده می شود. این مقدار آب شامل زراعت پنبه، درست کردن پارچه های کتان و جین، و شستن هزار باره آنها می شود.

این تولید کننده شلوارهای جین می گوید:” می توانید به جای شستن شلوارهای جین ، آنها را در فریزر بگذارید. سرما باعث کشته شدن میکروب هایی می شود که بوی بدی را تولید می کنند. علاوه بر این در مصرف آب هم صرفه جویی می شود.”
 
 این تولید کننده، اخیرا شلوارهایی را به فروش رسانده که از همان ابتدا نیازی به شستن زیاد ندارند. هنوز مشخص نیست این شرکت با چه فناوری موفق به تولید شلوارهایی شده که به شست و شوی کمتری نیاز دارند.
 
راهنمای فریز کردن شلوار و لباس های جین

شلوار یا لباستان را به آرامی تا کنید و آن را داخل یک کیسه قرار دهید. در کیسه را محکم ببندید و آن را داخل فریزر بگذارید. پس از یک هفته آن را بیرون بیاورید و از پوشیدن لباس جین جدیدتان لذت ببرید.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.