طرح پیشگیری از حوادث ومعلولیت‌ها در۱۴استان کشور

۱فروردین ۱۳،

طرح پیشگیری از حوادث و معلولیت‌ها با عنوان همیاران بهزیستی در ۱۴ استان کشور از امروز آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

اقطار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این طرح که در استان‌های قم، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان، مازندران، گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و تهران برگزار خواهد شد از امروز آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت. 
معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهداف کلی طرح همیاران بهزیستی اظهارداشت: در این طرح بنا داریم از توان همیاران و داوطلبان با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه در راستای اهداف سازمانی و پیشگیری از معلولیتها و آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اهداف جزئی طرح همیاران بهزیستی، گفت: ترویج فرهنگ صحیح رانندگی، ارتقاء سطح مشارکت مردم در امر سلامت جامعه، کاهش آمار معلولان ضایعه نخاعی و خانواده‌های بی‌سرپرست، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد فضای شاد و سالم جهت مسافران، کاهش آمار تصادفات و میزان مرگ و میر از اهداف جزئی در این طرح می باشند. 
اقطار خاطر نشان کرد: در اجرای طرح همیاران بهزیستی، دستگاه‌های مختلفی از جمله پلیس راهور، NGO ها و جامعه معلولین، اورژانس اجتماعی، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و … همکاری خواهند داشت.
معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی ادامه داد: نیروهایی که در سطح همیاران بهزیستی استفاده خواهند شد با پوشیدن جلیقه‌های مشخص و با درج آرم سازمان در چادرهای مجهز آماده ارائه خدمات به هموطنان در ورودی و خروجی و همچنین اسکان مسافران نوروزی می باشند. 
وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح همیاران بهزیستی که برای اولین بار در سالهای اخیر انجام می‌شود بتوانیم شاهد کاهش معلولیتهای اکتسابی ناشی از تصادفات در جاده‌ها باشیم./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.