حوادث جاده ای بیشترین ضایعات نخاعی را ایجاد می کند

حوادث طبیعی، حوادث شغلی و حتی عبور و مرور از خیابان ها گاهی موجب ایجاد ضایعات نخاعی می شود ولی بیشترین بار این بیماری بر اثر تصادف است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، حسن امامی رضوی گفت: کارهای زیادی از جمله ایمن سازی جاده ها و خودروها برای جلوگیری از ایجاد ضایعات نخاعی انجام شده است ولی هنوز رانندگی ها مناسب نیست که توجه به این مقوله و رانندگی کم خطر می تواند از ایجاد این ضایعات پیشگیری کند.
وی افزود: حوادث طبیعی و گاهی حتی عبور از خیابان هم موجب تصادف و ایجاد این ضایعه می شود ولی اگر مردم آگاهی داشته باشند که چگونه با این مقولات مواجه شوند از ایجاد این ضایعات تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.
امامی ضوی گفت: شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی از شبکه های فعال کشور است، این شبکه برای رسیدن به اهدافش برنامه ریزی کرده و در اسفندماه جشنواره پیشگیری از ضایعات نخاعی و کنگره آن را برگزار می کند.
معاون درمان گفت: دومین جلسه هماهنگی برای این جشنواره و کنگره با حضور نمایندگان دستگاه های مسئول در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد ولی بیشتر از همه نقش رسانه ها در پیشگیری و فرهنگ سازی دراین خصوص اهمیت دارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.