طرح چند مرحله ای انتظامی ترافیکی ثامن الائمه (ع) در خراسان رضوی

۲۲م دیماه ،

با پیش بینی حضور میلیونی زائران و مشتاقان سوگوار زیارت حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) در ایام آخر صفر ،طرح چند مرحله ای انتظامی ترافیکی ثامن الائمه (ع) در استان خراسان رضوی به اجرا در می آید.

 
 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در آستانه ایام سوگواری دهه آخر صفر از اجرای طرح چند مرحله ای انتظامی ترافیکی ثامن الائمه (ع) در استان خراسان رضوی از روز بیست و یکم دی ماه تا پایان عزداری های بیست و سوم دی خبر داد.
 
سردار سرتیپ بهمن امیری مقدم در تشریح این طرح عملیاتی افزود: برابر روال همه ساله ،مراسم سوگواری و عزاداری ایام رحلت رسول اکرم حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) در مشهد و استان خراسان رضوی با شکوه خاصی برگزار خواهد شد وبا پیش بینی های انجام شده مشهد میزبان بیش از چهار هزار هیئت عزاداری از سراسر کشور و سوگواران عزادار از دیگر کشورهای اسلامی خواهد بود.
 
وی گفت: تیم های پلیس راه خراسان رضوی با توجه به حرکت کاروان های پیاده در تمامی محورهای برون شهری منتهی به مشهد طرح ویژه ای را با کنترل و مراقبت های الکترونیکی ، نظارت نامحسوس و گشت های محسوس به اجرا در خواهند آورد و از مسئولان کاروان های پیاده وهمیاران این کاروان ها انتظار داریم با خدمتگزاران خود در پلیس راه همکاری لازم را داشته باشند.
 
به رانندگان وسایل نقلیه نیز توصیه می کنیم با توجه به حجم متراکم بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان و حرکت کاروان های پیاده ، رعایت حال این کاروان ها را داشته باشند و به سرعت مطمئنه و همراه داشتن تجهیزات لازم برای سفرهای زمستانی به خصوص زنجیر چرخ توجه کنند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در خصوص محدودیت های ترافیکی در شهر مشهدنیز گفت: در اجرای این طرح که از ساعت ۲۳۰۰ روز پنجشنبه ۲۱/۱۰/۹۱ آغاز و تا پایان عزاداری های بیست وسوم دی ماه انجام خواهد شد در مسیرهای تقاطع شهید اندرزگو تا بیت‌المقدس و خیابان شهید رجایی تا تقاطع شهدا،- چهارراه شهدا تا زیرگذر حرم مطهر و روگذر شیرازی- میدان بیت‌المقدس تا تقاطع دانش  و ۱۷ شهریور ،ضلع شمال و جنوب بازار رضا، میدان توحید- میدان شهدا تا چهارراه شهدا- تقاطع خواجه‌ربیع تا میدان شهدا همچنین تقاطع زرینه به طرف چهارراه شهدا تقاطع شهید گمنام تا زیرگذر و روگذر طبرسی ،پنجراه پائین خیابان، طول خیابان نواب، روگذر نواب – میدان گنبد سبز تا تقاطع شهید اندرزگو – طول خیابان امام رضا(ع) از میدان ۱۵ خرداد تا تقاطع دانش محدودیت های تردد و توقف به اجرا گذاشته خواهد شد.
 
از شهروندان و مسئولان هیئت های عزاداری به خصوص همیاران محرم انتظار داریم مراقب اشخاص خردسال و میان سالان بوده وبا توجه به ساعت مشخص شده برای عزاداری ها، رعایت حال شهروندان را داشته باشند و با پلیس نیز همکاری کنند.
 
سردار بهمن امیری مقدم گفت: درا جرای طرح ویژه ثامن الائمه (ع) همچنین تیم های گشت و عملیات پلیس مشهد، پلیس امنیت عمومی ، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس آگاهی و پلیس های تخصصی استان به صورت آماده باش کامل ، تمهیدات لازم را با انجام گشت های انتظامی برای تامین و توسعه نظم و امنیت هیئت های عزاداری و سو گواران عزادار به اجرا درخواهند آورد .
 
شهروندان درصورت ملاحظه هرگونه مورد مشکوکی مراتب را به فوریت های پلیسی ۱۱۰و تیم های استقراری پلیس در خیابان هاومعابر گزارش دهند و با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.