طرفداران چاوز و رقیبش به جان هم افتادند/ ۱۴ مجروح در درگیریهای خشونت بار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، تلویزیون دولتی ونزوئلا گزارش داد که هواداران و مخالفان “هوگو چاوز” روز گذشته در شهر پرتوکابلو با یکدیگر درگیر شده و به طرف همدیگر سنگ، چوب و گاز اشک آور پرتاب کردند.

در جریان این درگیریهای خشونت بار ۱۴ نفر زخمی شدند و یک خودروی مخالفان به آتش کشیده شد.

پیش از بازگشت “هنریک کاپریلز” نامزد جناح مخالف ونزوئلا به کشور تنها ۲۵ روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هواداران چاوز جاده اصلی منتهی به فرودگاه شهر پرتوکابلو را مسدود کردند.

رقیب چاوز که در پی پایان دادن به حضور ۱۴ ساله سوسیالیستها در راس قدرت است، به شبکه تلویزیونی “گلوبوویژن” گفت: طرفداران چاوز راه دسترسی به فرودگاه را مسدود کردند.

از زمان آغاز رقابت انتخاباتی درگیری روز گذشته خشونت بارترین درگیری میان هواداران و مخالفان چاوز بود.

حامیان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین یکدیگر را به ایجاد تنش و خشونت در شهر پرتوکابلو متهم کردند.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا کم تر از چهار هفته دیگر برگزار می شود.

تصاویر منتشر شده از درگیری دیروز گویای آن است که جمعیتی قرمز پوش که به “چاوزیست” ها معروفند توسط نیروهای پلیس از هوداردان کاپریلس جدا شده اند.

چاوز که هم اکنون ۵۷ سال دارد ماه های گذشته را به مداوای بیماری سرطان خود مشغول بوده و برای درمان چندین نوبت به کوبا سفر کرد.

چاوز در حالی رقابتهای انتخاباتی را آغاز کرده که رقیب وی از مدتها قبل عزم خود را برای پیروزی در انتخابات جزم کرده، اما حامیان چاوز وی را متهم به ارتباط با آمریکا می کنند.  

به نوشته رویترز، چاوز برای پیروزی در انتخابات ماه اکتیر به تبلیغات تلویزیونی روی آورده و کاپریلس راه متفاوتی را انتخاب کرده و آن سفر به شهرهای مختلف ونزوئلا و سخنرانی در جمع مردم است.

کاپریلس برای کسب بیشتررای، محل ها و شهرهایی را که طرفداران چاوز در آنها بیشتر هستند هدف قرار داده و با این کار به استقبال خطر می رود چون در مناطق فقیر نشین کاراکاس اسلحه به وفور یافت می شود و گروه های شبه نظامی طرفدار چاوز در آن حضور چشمگیری دارند.

کاپریلس فرماندار ایالت میراندای ونزوئلااست که در بهمن ماه سال گذشته در انتخابات مقدماتی “ائتلاف اتحادیه دموکراتیک” توانست با غلبه بر دیگر رقیبان خود به عنوان رقیب اصلی چاوز در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر مطرح شود، اما حامیان چاوز صحت و درستی انتخابات بهمن ماه را زیر سوال برده اند.

علاوه بر حامیان چاوز، رسانه های دولتی و برخی از مقامات ونزوئلا نیز اتهاماتی را علیه کاپریلس مطرح کرده و وی را متهم به “فاشیست” و “بورژوا” (سوداگر) بودن کرده و می گویند که او نماینده امپریالیسم است.

دراین رابطه “دیسدادو کابلو” رئیس کنگره ونزوئلا گفت : اکنون ما می دانیم که او (کاپریلس) نامزد امپریالیسم، کاپیتالیسم و جناح راست است. کاپریلس میهمن پرست نبوده و رقابت سختی را با چاوز پیش رو خواهد داشت.

چاوز به مدت ۱۴ سال است که قدرت را در ونزئلا در دست دارد، اما با این وجود همچنان در میان مردم این کشور محبوب است و به ویژه از سوی قشر کم درآمد ونزوئلا به خوبی حمایت می شود.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در تاریخ ۷ اکتبر برگزار می شود و کاپریلس با ۳۹ سال سن رقیب جدی چاوز محسوب می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.