تاسف “شان پن” و “اولیور استون” از مرگ چاوز

۱۶م اسفند ،

“اولیور استون”، فیلم ساز آمریکایی و “شان پن” بازیگر هالیوودی درگذشت چاوز را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از وب پایگاه اینترنتی خبری هالیوود ریپورتر، بسیاری از اشخاص سرشناس هالیوود از جمله “شان پن”، بازیگر فعال اجتماعی و “اولیور استون”، فیلم ساز و کارگردان آمریکایی از طرفداران سرسخت هوگو چاوز بودند.

شان پن نیز در بیانیه‌ای گفت: امروز مردم ایالات متحده دوستی را از دست دادند که هرگز از حضور او مطلع نبوده و مردم فقیر سراسر دنیا یک قهرمان و مبارز را از دست دادند. من دوستی را از دست دادم که به خاطر داشتنش خدا را شکر می‌کردم. فکر و دل من در حال حاضر همراه خانواده هوگو چاوز و مردم ونزوئلا است. ونزوئلا و انقلابش تحت رهبری مسلم نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ادامه می‌یابد.

شان پن که یکی از طرفداران دیرینه چاوز بوده است، به طور غیر منتظره‌ای در مراسم دعا و شب زنده داری ماه دسامبر برای بهبود سلامت هوگو چاوز در بولیویا حضور یافته بود.

وی در آن مراسم گفت: چاوز یکی از مهمترین نیروهایی است که ما بر روی کره زمین داریم و من بجز سلامتی برای او چیز دیگری نمی‌خواهم. من چاوز را دوست دارم و به او افتخار می‌کنم.

شان پن پیشتر در اوت سال ۲۰۱۲ در تجمعات انتخاباتی در ونزوئلا به چاوز ملحق شد. این دو شخص برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در ونزوئلا با یکدیگر دیدار کردند.

نخستین دیدار اولیور استون با چاوز نیز در دسامبر ۲۰۰۷ بود. این فیلم ساز هالیوودی در سال ۲۰۰۹ در فیلم مستندش با عنوان “جنوب مرز” از چاوز حمایت و طرفداری کرد. این فیلم مستند تغییرات سیاسی و اجتماعی که در آمریکای جنوبی رخ داده را بررسی کرده و چاوز را مسئول بسیاری از این تغییرات معرفی می‌کرد.

اولیور استون در بیانیه‌ای گفت: من به مردم ونزوئلا و اشخاص بسیاری که برای صلح جهانی تلاش می‌کنند، به خاطر از دست دادن این قهرمان بزرگ تسلیت می‌گویم. هوگو چاوز برای همیشه در تاریخ زنده می‌ماند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.