طی ۲۰۰ سال گذشته از غرب چیزی به غیر از “نیش” ندیده‌ایم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار، خطاب به محکومین فتنه۸۸ گفت: آقایانی که به دنبال منجی از میان کشورهای غربی هستند، کلاه خود را قاضی کرده و ببینند در جریان فتنه ۸۸ چه خیانتی به نظام و مردم کرده‌اند؟

“محسن کوهکن” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات “جعفر پناهی” از محکومین فتنه ۸۸ مبنی بر اینکه دیدار ما با پارلمان اروپا مبتنی بر عرف روابط بین‌الملل صورت گرفت، اظهار داشت: زمانی در عمل ترک فعلی در چارچوب قواعد بین‌المللی عرف پذیرفته می‌شود که کشورهای عضو متعهد به عملیاتی کردن آن هستند، این درحالی است که چنین عرفی به معنای قانون نوشته شده بر مبنای پروتکل نیست.

وی با طرح این سوال که آیا سران کشورهای مدعی دموکراسی اجازه چنین کاری را به کشورهای دیگر می‌دهند، ادامه داد: سران این کشورها هیچ عملی را بدون اجازه دولت خود انجام نمی‌دهند که آن هم در پس پرده هماهنگ شده است.

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار با تایید اظهارات دبیر حقوق بشر قوه قضاییه مبنی بر اینکه این دیدار خلاف عرف دیپلماتیک بود، اضافه کرد: آن چه که مسلم است طی دویست سال گذشته در  کشورهای غربی هیچ گونه اقدامی مبنی بر حفظ منافع مردم ندیده‌ایم، ضمن اینکه رفت‌ و آمدهای آن‌ها در سفارت‌خانه‌‌ها راجع به جریان فتنه ۸۸ بر کسی پوشیده نیست.

کوهکن با تاکید بر اینکه دست‌درازی به سوی حاکمیت یک کشور قبح است، تصریح کرد: هرگونه دخالتی در امور یک کشور اقدامی ناپسند بوده ضمن اینکه تجربه گذشته به ما ثابت کرده است که البته از سفارت‌خانه‌های غرب تفکری بر مبنای حفظ حقوق مردم  دیده نشده است.

نایب‌رئیس جبهه  پیروان با بیان اینکه سفارت‌خانه‌های غربی عمدتا نهادهایی هستند که خود را طلبکار کشورهای دیگر و مدعی حقوق بشر می‌دانند، اظهار داشت: اینها همان‌هایی هستند که چنانچه دولت دربست در اختیار آنان باشد، در مقابل فجیع‌ترین اقدامات علیه زنان و کودکان سکوت کرده و اجازه رسانه‌ای شدن به آن را نمی‌دهند.

کوهکن ضمن توصیه‌ای به دولتمردان، گفت: چنین دیدارهایی نباید از واقع‌بینی ما کم کند، مسئولان توجه کنند که در مواجهه با دشمن در دام مغلطه نیفتند.

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار با بیان اینکه در طول ۲۰۰ سال گذشته هیچ‌گاه از غرب به غیر از نیش ندیده‌ایم، خطاب به محکومین فتنه۸۸ خاطرنشان کرد: آقایانی که به دنبال منجی از میان کشورهای غربی هستند، کلاه خود را قاضی کرده و ببینند در جریان فتنه ۸۸ چه خیانتی کردند؟ آن‌ها پس از توبه به درگاه خدا دست خود را به سوی فرزندان نظام جمهوری اسلامی دراز کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.