عرضه سامانه‌ای برای پیشگیری از نفوذ و تهدیدات اینترنتی در شهرک علمی اصفهان

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی سامانه پیشگیری از نفوذ و تهدیدات اینترنتی خبر داد و گفت: این سامانه از آلوده شدن کامپیوتر به بدافزارها جلوگیری می‌کند.
 
دکتر محمود شیخ زین الدین با بیان اینکه این محصول با عنوان "سپنتا" عرضه شده است، گفت: این محصول به منظور پیشگیری از نفوذ و تهدیدات اینترنتی تولید شده است و محیطی امن برای کاربران شخصی و سازمانی اینترنت فراهم می‌کند.
 
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به تهدیدات اینترنتی اظهار داشت: ایجاد فضای امن برای کاربران اینترنت، جلوگیری از نشت اطلاعات حساس و جلوگیری از آلودگی به بدافزارها از جمله مزایای این سامانه است.
 
شیخ زین الدین با اشاره به جزئیات این سامانه یادآور شد: سپنتا شامل یک سیستم عامل زنده (live) و امن است که بر روی حافظه فلش USB ارایه می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این سیستم عامل حافظه کامپیوتر غیرقابل دسترسی است از این رو در هنگام اتصال به شبکه اینترنت امکان سرقت اطلاعات هارد دیسک و یا آلوده شدن به بد افزارها از بین می‌رود.
 
به گفته شیخ زین الدین این محصول می‌تواند به عنوان یک سیستم عامل شخصی امن در سایت‌های کامپیوتری عمومی نیز از حریم خصوصی کاربر و اطلاعات حساس کاربر مانند کلمه عبور و اطلاعات بانکی محافظت کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.