عسگری: چرا AFC از خسروی استفاده نمی‌کند؟/ اگر لازم باشد نامه‌ی مردودی او را منتشر می‌کنیم

۰۶م آذر ،

26-1.JPG

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: برخلاف ادعای علی خسروی، تست‌های داوری ما کاملا استاندارد می باشند.

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به صحبت‌های علی خسروی مبنی بر این‌که تست‌هایی که دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران می‌گیرد، استاندارد نیستند، گفت: قانون فیفا می‌گوید برای تست آمادگی جسمانی، داوران باید بین ۲۰ تا ۳۰ دور بدوند. دیگر تعداد این دورها به نظر کمیته‌ی داوران فدراسیون‌های کشور‌ها بستگی دارد. آقای خسروی گفتند چون ما از داوران به جای ۲۰ دور خواسته‌ایم ۲۴ دور بدوند بعضی نتوانسته‌اند قبول شوند و به همین خاطر علی‌ موغلی حالش بد شده است.

وی ادامه داد: هرچه داوران آمادگی جسمانی بهتری داشته باشند، عملکرد‌شان در زمین بهتر است. کمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال تشخیص داده که از داوران بخواهد برای تست ۲۴ دور بدوند. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از سال قبل به این طرف در تست‌هایش ۲۴ دور دویدن را قرار داده است.

عسگری هم‌چنین دربارهٔ‌ی ادعای علی خسروی مبنی بر این‌که وی در آزمون نظارت AFC قبول شده و آی‌دی کارت آن را هم در اختیار دارد، ولی در ایران به او نظارت هیچ دیداری را نمی‌دهند، به ایسنا گفت: اگر لازم باشد نامه‌ی رسمی AFC را که در آن اعلام شده آقای خسروی مردود شده است، منتشر می‌کنیم. یک مقام مسوول که نمی‌تواند بدون سند حرف بزند. اصلا اگر آقای خسروی در این کلاس قبول شده چرا AFC در هیچ دیداری از او استفاده نمی‌کند؟ آقای مرادی پارسال و آقای صفیری، دو سال قبل در کلاس نظارت قبول شدند و بلافاصله برایشان ابلاغ آمد، پس چرا برای آقای خسروی ابلاغ نمی‌آید؟

وی در ادامه به حضور عضو تازه کمیته‌ی داوران اشاره کرد و افزود: صدر‌الدین موسوی از داوران بین‌المللی اسبق فوتسال است که هنوز هم به عنوان مدرس بین‌المللی فعالیت می‌کند.

رییس دپارتمان داوری هم‌چنین دربارهٔ‌ی انتخاب نوید مظفری به عنوان نماینده دپارتمان برای ارتباط‌گیری با AFC گفت: از سوی کنفدراسیون‌ فوتبال آسیا بخشنامه‌ای به دست ما رسید که فردی را به عنوان نماینده به آنها معرفی کنیم تا در برنامه‌ی توسعه داوری در ایران، رابط ما و AFC باشد. از آنجایی که این فرد باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد، نوید مظفری را با توجه به سوابقش انتخاب کردیم. او هم از پنج‌شنبه رسما کارش را آغاز کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.