عضو کمیسیون انرژی :بنزین غیراستاندارد تاثیر بسیاری بر آلودگی هوا دارد

۰۹ام بهمن ،

4-982.jpg

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر غیراستاندارد بودن بنزین‌های تولید داخل در آلودگی هوا، گفت که مسئولان پالایش و پخش متعهد شده‌اند به زودی بنزین‌های با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ را وارد بازار کنند.

سیدسعید حیدری‌طیب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر بنزین‌هایی که در داخل تولید می‌شود از استاندارد لازم برخوردار نیست و این امر تاثیر بسیاری در آلودگی هوا دارد، البته یکی از عوامل آلودگی، بنزین‌های غیراستاندارد و این تنها عامل نیست.

وی افزود: قطعا اگر خودرو و بنزین استاندارد باشد بدون شک در آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود. اگرچه در کنار آلاینده بودن بنزین در کلان‌شهرهایی مثل تهران کارخانجات و بحث حرارتی شهر که مثل هاله‌ای روی شهر را فرا گرفته تاثیرگذار می باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون انرژی از پالایشگاه شهید تندگویان تهران، تصریح کرد: مسئولان پالایش و پخش متعهد شده‌اند به زودی بنزین استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ را وارد بازار کنند و کارهای خوبی در این راستا صورت گرفته که هر چه سریعتر بنزین با استاندارد بالاتر وارد بازار شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.