نگرانی از بابت کیفیت بنزین‌های وارداتی وجود ندارد/مصرف روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه به دلیل نیاز روزانه کشور به حدود ۷۰ میلیون لیتر بنزین ناچاریم در مقطع فعلی از طریق واردات نیازمان را برطرف کنیم، گفت: نگرانی از بابت کیفیت بنزین‌های وارداتی وجود ندارد.

نادر فریدونی نماینده مردم فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره کیفیت بنزین‌های وارداتی اظهار داشت: به دلیل نیاز روزانه کشور به حدود ۷۰ میلیون لیتر بنزین ناچاریم در مقطع فعلی از طریق واردات نیازمان را برطرف کنیم.
 
وی ادامه داد: لازم است همزمان با واردات بنزین بر کیفیت بنزین پتروشیمی‌های داخل کشور نیز کار شود تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز از میزان آلایندگی بنزین‌های ساخت داخل کاسته و این بنزین‌ها جایگزین بنزین وارداتی شود.
 
عضو کمیسیون انرژی با تاکید براینکه هیچ نگرانی از بابت کیفیت بنزین‌های وارداتی وجود ندارد گفت: بنا بر این است که بنزین وارداتی با استاندارد یورو ۵ وارد کشور شود و تولید داخل هم باید همین استاندارد را داشته باشد و جای امیدواری است که در آینده با توسعه پالایشگاه‌های کشور و همین‌طور با استفاده از تکنولوژی‌های روز، بنزین تولید داخل و همچنین جایگزین کردن انرژی‌های نو به جای انرژی‌های فسیلی نیاز به واردات بنزین را در آینده به مرور کاهش دهیم.
 
فریدونی در خاتمه خاطرنشان کرد: مجلس قطعا بر کیفیت بنزین‌های وارداتی نظارت خواهد داشت و از این بابت جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.