علاقه سارق به سکه و دلار سرقت ۳۰میلیونی را رقم زد

پلیس آگاهی تهران بزرگ به دنبال سارقی است که ضمن تغییر کارت‌های عابر بانک مالباخته، اقدام به خرید ۳۰ میلیون تومانی سکه طلا و دلار کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، بهمن ماه سال گذشته، فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۸ نواب به مأموران اعلام کرد که از حساب‌های بانکی متعلق به وی، مجموعا مبلغ ۳۰ میلیون تومان برداشت غیر قانونی شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بنابراین گزارش، با ارجاع پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی، مالباخته به کارآگاهان گفت که فرد یا افرادی با جعل هویت وی اقدام به ابطلال کارت‌های عابر بانک‌های وی کرده و پس از دریافت عابر بانک جدید و رمز جدید، اقدام به برداشت وجه از حساب‌های بانکی وی در شعبات «عسگری» و «آرمیتا» کردند.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان با شناسایی شعبه بانکی محل دریافت کارت عابر بانک، به تحقیق از مسئول صدور کارت‌های عابر بانک پرداخته و مشخص شد که جوانی حدودا ۳۰ ساله با معرفی خود تحت عنوان هویت مالباخته، مدعی فقدان کارت عابر بانک‌های خود شده و با ارائه اسناد و مدارک شناسایی مجعول اقدام به دریافت مجدد عابر بانک‌های جدید کرده و بلافاصله پس از دریافت عابر بانک‌ها، با مراجعه به دو صرافی واقع در میدان صادقیه و خیابان میرداماد اقدام به خرید سکه طلا و دلار جمعا به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون تومان کرده است.

سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر گفت: با شناسایی دو صرافی محل خرید سکه‌های طلا و دلار، کارآگاهان با مراجعه به این مراکز تجاری اقدام به بازبینی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته کرده و در بررسی‌های خود موفق به شناسایی جوان حدودا ۳۰ ساله‌ای شدند که با مراجعه به این دو صرافی اقدام به خرید طلا و دلار کرده است.

وی در پایان این خبر با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم متواری، گفت: با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی متعلق به مالباخته که متهم اطلاعات دقیقی از هویت مالباخته در اختیار داشت و در شرایطی که این احتمال می‌رفت که مالباخته با مشاهده تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی هویت متهم پرونده شود اما بر خلاف کارمند شعبه بانک که موفق به شناسایی تصویر متهم شده بود، مالباخته موفق به شناسایی متهم نشد! که در ادامه رسیدگی به این پرونده دستور انتشار بدون پوشش تصاویر بدست آمده از متهم تعقیب پلیس آگاهی، از سوی بازپرس پرونده صادرشد؛ لذا از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند درخواست می‌شود تا هر گونه اطلاعات درباره هویت واقعی متهم ، مخفیگاه و یا محل‌های تردد این شخص را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۶۰۲۸ ، در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.