غذای گیاهی بخورید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

استفاده از رژیم‌های غذایی بر پایه گیاهان تا حد زیادی می‌تواند سبب اصلاح و دفع بیماری‌های مزمن در بدن شود.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از نشریه ساینس دیلی اکتشافات اخیر محققان در ژنتیک تغذیه‌ای نشان می‌دهد که ترکیبات زیست فعال موجود در گیاهان نقش مهمی در کنترل عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی که منجر iبه ایجاد بیماری‌های مزمن در بدن می‌شود. دارد.

براساس این گزارش تفسیری محققان افزودند: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذاهای گیاهی با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند سبب ایجاد التهابات مزمن و صدمه iبه سلول‌های بدن شوند، مبارزه می‌کنند.

نتایج حاصل از این گزارش تفسیری حاکی است ترکیبات گیاهی و گیاهان دارویی می‌توانند iبه کنترل ژن‌های مرتبط با بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان‌ها، دیابت نوع ۲، چاقی و تجمع پلاک در سرخرگ‌ها کمک کرده و با دیگر اجزای سلولی که سبب شکل‌گیری و بقای تومورها می‌شوند مقابله نمایند.

به گفته محققان اشخاص می‌توانند با تغییرات رژیم غذایی خود و سوق دادن آن iبه سمت iبهره بردن از غذاهای سالم و مبتنی بر خواص دارویی گیاهان مانند استفاده از کنگر فرنگی یا آرتیشو، زیتون، دارچین، فلفل سیاه، آویشن و بسیاری دیگر از مواد غذایی که خاصیت درمانی و آنتی‌اکسیدانی دارند، از ابتلا iبه بیماری‌های مزمن در خود پیشگیری کنند چرا که پیشگیری همیشه iبهتر از درمان است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.