فراکسیون زنان اجرایی نشدن “مرخصی‌ زایمان” را پیگیری می‌کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه قانون مرخصی زایمان لازم‌الاجراست، گفت: این فراکسیون اجرایی نسدن مرخص زایمان را پیگیری خواهد کرد.

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون اشاره کرد و گفت: در پی انتخابات این فراکسیون بنده به عنوان رئیس‌، لاله افتخاری به عنوان سخنگو و شهلا میرگلوبیات نیز به عنوان نائب رئیس این فراکسیون انتخاب شدند.

وی افزود: بررسی لایحه اشتغال پاره‌وقت زنان شاغل از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این فراکسیون قرار دارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات‌ و اسلام‌شهر تصریح کرد: براساس این لایحه برای خانم‌هایی که شاغل می باشند یا فرزند معلول و یا فرزند زیر ۷ سال سن دارند و یا فرزند و همسر آن‌ها بیماری صعب‌العلاج دارند یک شرایط کاری تازه ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس پیشنهاد دولت که در قالب لایحه در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود برای خانم‌های مذکور با ۳۶ ساعت کار در هفته مزایای ۴۴ ساعت کار در هفته اعمال خواهد شد و فراکسیون زنان تلاش دارد علی‌رغم بعضی مخالفت‌ها این موضوع تصویب شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در ادامه به مرخصی زایمان که اخیرا توسط مجلس تصویب شده است اشاره کرد و گفت: این موضوع قانون لازم‌الاجراست و باید عملی شود.

وی تاکید کرد: معاونت امور زنان رئیس‌جمهور باید قوانینی را به تصویب می‌رسد پیگیری کند و فراکسیون زنان نیز اجرایی نشدن این قانون تاکنون را پیگیری خواهد کرد.

اضافه می‌شود، فاطمه رهبر پیش از این نیز در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خبرها منتشره مبنی بر لغو مصوبه افزایش مرخص زایمان زنان از سوی دولت گفت: اجرا و عدم اجرای مصوبات مجلس سازوکار خود را دارد.
 
وی افزود: مجلس مصوبه افزایش مرخصی زایمان  از ۶ ماه به ۹ ماه را تقدیم دولت کرده است اما دولت اختیار دارد که با توجه به شرایط، امکانات، بار مالی و تأمین منابع انسانی اجرای آن را به سال آینده موکول کند.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: دولت اختیار ملغی کردن مصوبات مجلس ندارد اما می‌تواند پیشنهادات خود را در قالب لایحه‌ای جدید به مجلس ارائه دهد.   
 
رئیس فراکسیون زنان در پایان خاطرنشان کرد: مجلس تاکنون خبری موثق از طرف دولت مبنی بر لغو مصوبه افزایش مرخصی زایمان دریافت نکرده است و  فقط خبرهای در این زمینه در برخی رسانه‌ها انتشار یافته است.


گفتنی است؛ براساس مصوبه مجلس به منظور تشویق والدین برای افزایش زاد و ولد، خانم‌هایی که زایمان داشته باشند نه ماه از مزایای مرخصی با حقوق استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.