فرش ها را با دقت بشویید

۱۹م اسفند ،

فرش یکی از بخش های اصلی تمیز کردن خانه است که معمولا از آنجایی که بیش از بخش های دیگر کثیف می گردد در انتهای برنامه خانه تکانی قرار می گیرد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق،‌ زمان تمیز کردن مهمترین بخش خانه رسیده است و باید آستین ها را برای شست و شوی فرش ها بالا زد. شستن فرش و قالی های مختلفی که در خانه می باشند می تواند زمان بسیاری را از شما بگیرد برای شستن فرش ها باید نکاتی را نیز در نظر داشته باشید که امروز به آن ها میپردازیم:

** بهتر است از شامپو فرش ها برای شستوشو استفاده نکنید زیرا این کار تنها سبب تمیزی سطح فرش میشود و به مرور زمان سبب تغییر رنگ فرش شما میشود.

** اگر برای شستن قالی و یا فرش خودتان دست به کار شده اید میتوانید از مخلوط مواد شوینده ی مخصوص فرش و یا پودر های شوینده  استفاده کنید. دقت داشته باشید که مواد شوینده شما اسیدی نباشند.

** برای شستن از یک فرچه بسیار نرم کمک بگیرید تا به فرش آسیب نرسد و در آخر هم با یک پارو آب های کثیف را از سطح و بین نخ های فرش خارج بکشید. دقت کنید که فرچه و یا پارو را بسیار روی فرش فشار ندهید.

** سعی کنید فرش هارا تا حد امکان از نور آفتاب دور نگه دارید تا رنگ طبیعی فرش ها از بین نرود. از بین رفتن رنگ طبیعی فرش ها سبب عوض شدن چهره آن ها می گردد

** برای خشک کردن فرش ها آن ها را از نرده و یا میله آویزان کنید و در معرض نور ملایم آفتاب قرار دهید. از ضربه زدن به فرش برای خشک شدن آن ها نیز جدا اجتناب کنید.

** اگر آدامس روی فرش شما چسبیده است ابتدا آن را با یخ سفت کنید تا به راحتی جدا شود. سپس می توانید از آب ولرم و صابون برای تمیز کردن استفاده کنید.

**ریشه هارا به زیره فرش برگردانید تا کثیف نشود،ریشه ها جز اولین نقاطی می باشند که در معرض دوده ها قرار دارند.

** در صورتی که از کارخانه های قالی شویی برای شستن فرش کم میگیرید حتما به مجوز آن ها دقت داشته باشید. بسیاری از شرکت ها در قالب شستشوی فرش ان ها را می ربایند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.