فرمانداری شهرستان سقز، فرمانداری ویژه می‌شود

۱۷م آذر ،

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار با رییس جمهور، طرح تبدیل فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه مطرح و دستورات لازم در این مورد صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در منطقه کردستان، بیگلری خاطرنشان کرد: به منظور بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی حوزه انتخابیه با رییس‌جمهور، معاون اول، وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت به صورت جداگانه ملاقات و در خصوص پروژه های عمرانی حوزه انتخابیه بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: در دیدار با رییس‌جمهور تبدیل فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه را مطرح کردیم و وی در این خصوص دستورات لازم را صادر کرد و به زودی با توجه به شاخص‌های شهرستان در هیات دولت با جدیت مطرح و ان‌شاءالله این مهم انجام خواهد شد.

وی هم‌چنین از «تخصیص اعتبارات نسبتا خوب با دستور رییس‌جمهور برای پروژه‌های عمرانی» خبر داد و اظهار کرد: اتمام سد چراغ ویس با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، طرح راکد مانده کنار گذر سقز، فرودگاه، بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب و دو بیمارستان نیمه راکد تازه الاحداث سقز و بانه، با دستور رییس‌جمهور از جمله این پروژه هاست. ریاست محترم جمهور ، معاون اول و وزرا بر اتمام طرح‌های یاد شده تاکید داشته و دارند.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس دربارهٔ فعال کردن مجتمع دخانیات سقز نیز گفت: دخانیات شهرستان سقز در قبل با ۶۰۰ نفر کارگر در حال کار و فعالیت بود که امروز به ۱۰۶ نفر کاهش یافته که با دستور ریاست جمهوری و همکاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی و خود دولت در سال آینده فعال خواهد شد و سببات کار برای صدها نفر را به وجود خواهد آورد.

وی همچنین از «مطرح کردن ایجاد دانشکده کشاورزی که مصوبه ساخت سال ۸۴ را دارد و تاکنون تنها ۵درصد پیشرفت داشته است» خبر داد و افزود: با دستور رییس‌جمهور مجوز اتمام این دانشگاه هم گرفته شد.

وی از دستور ویژه رییس‌جمهور برای منطقه ویژه اقتصادی بانه و آسفالت راه‌های روستایی در این حوزه انتخابیه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اتمام راه‌های بین شهری سقز – مریوان و سقز – بانه و نیز بانه _ سردشت دستورات جدی از سوی رییس‌جمهور صادر شده است که به زودی مردم شاهد عملیاتی شدن آن‌ها خواهند بود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس همچنین از راه‌اندازی رادیو سقز در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در این خصوص با رییس‌جمهور صحبت شده است که وی نیز با راه‌اندازی این رادیو در دومین شهر بزرگ استان کردستان نظر مثبتی دارند و دستور ویژه هم برای آن صادر کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.