فرهنگی که ریشه بومی ندارد

۸ م دیماه ،

قدیمی تر ها مرغ و خروس در حیاط خانه داشتند بعضی ها مثل همان قدیم ها مرغ عشق و قناری دارند و بعضی هم خرگوش و لاک پشت، سگ و گربه.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در کوچه و خیابان منطقه ۵ قدم می زدم و به هر بهانه ای سر صحبت را با اهالی و کسب آن باز می کردم.
از میوه وتربار گرفته تا ایستگاه اتوبوس رانی ولی بیش تر مردم از ترویج فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی احساس نارضایتی می کردند.
فرهنگی که ریشه بومی و ایرانی ندارد و با مسائل ومشکلات خاص خود مواجه است از محدودیت ها و قوانین گرفته تا مسائل حقوقی حیوانات و خطراتی که نگهدارنده را تهدید می کند، شاید ریشه تمایل بعضی اشخاص نگهداری حیوانات در خانه به تقلید از فرهنگ غلط جوامع غربی برگردد اما این سبب نمی شود که در ایران اسلامی باتمدن چند هزارساله بعضی خانواده ها به اقدامات عجیب روی آورند و ارامش را از همسایگان خود سلب کنند.
نظر چند تن از اهالی منطقه ۵ را در این خصوص جویا شدیم یکی از اهالی سالمند منطقه گفت: من یک فرزند بیمار در خانه دارم ولی همسایه ما به خاطر علاقه شدیدش به گربه تمام پسماند غذایی را در جلوی درب منزل می ریزد و این حیوانات را در آنجا جمع می کند و متأسفانه اگر دقت لازم را نکنیم این حیوانات از خانه های ما سر در می آورند.
یکی دیگر از اهالی افزود: من با کلانتری و شهرداری تماس گرفتم و آنان را از مشکلات محله مطلع ساختم ولی آنها شورای حل اختلاف را مسئول رسیدگی به این کار معرفی کردند.
یکی از جوانان محل گفت: شهرداری اقدام به نصب تابلوهای ورود حیوانات ممنوع درسطح پارک های منطقه کرده است ولی همه روزه شاهد ورود این حیوانات داخل فضاهای پارک هستیم.
گفتنی است، در شرایط امروزی و با توجه به بافت شهری و زندگی آپارتمانی نگهداری حیوانات خانگی نوعی معضل اجتماعی و فرهنگی و تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی است و یادمان باشد برای رضایت خاطر خودمان آرامش را از خانه های همسایگان از بین نبریم./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.