فرهنگ “داروی خارجی بهتر است” باید اصلاح شود

۲۴اردیبهشت،

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه فرهنگ “داروی خارجی بهتر و موثرتر است” باید اصلاح شود، گفت: این امر لطمه فراوانی به تولیدکنندگان داخلی و متعهد کشور می‌زند چرا که قطعا بسیاری از داروهای تولید داخل در قیاس با داروهای خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و یا هم‌ردیف آنها می باشند.

“عبدالرحمان رستمیان “نماینده مردم دامغان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با توجه به تقاضای بیماران از پزشک معالج مبنی بر تجویز داروهای خارجی گفت: این فرهنگ نادرست که بیمار از پزشک خود تقاضای تجویز داروی خارجی را دارد، باید تغییر کند.

وی در ادامه افزود: پزشکان باید در تجویز داروی مناسب با کارشناسی و دقت لازم داروی با کیفیت و مورد نیاز را بدون توجه به اینکه تولیدکننده آن خارجی یا داخلی است،‌ تجویز کنند.

نماینده دامغان  با بیان اینکه این فرهنگ که “داروی خارجی بهتر و موثرتر است” باید اصلاح شود، گفت: این امر لطمه فراوانی به تولیدکنندگان داخلی و متعهد کشور می‌زند چرا که قطعا بسیاری از داروهای تولید داخل در قیاس با داروهای خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و یا هم‌ردیف آنها می باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین کشور باید با نظارت بر تولید و توزیع دارو مانع از احتکار دارو شده تا با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها مواجه نشویم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.