فریزری‌های خطرناک

سلامت > عمومی– استفاده از فریزر در زندگی خانواده‌های همیشه گرفتار و گاه تنبل که روزگار پرشتاب نیز کمتر فرصتی برای استفاده از مواد غذایی تازه برایشان می‌گذارد، به‌خودی خود مسئله بدی نیست و شاید اگر این دستگاه پرفایده در منازل خانواده‌های امروزی نباشد، خانواده‌ها باید عطای خوردن بسیاری از چیزها را به لقایشان ببخشند و یا وعده خوردن آن ماده غذایی را بسیار کمتر کنند.

با این همه اما چنان که از بسیاری از ابداعات عصر جدید در کنار استفاده‌های خوب می‌توان استفاده‌های بد و به‌اصطلاح سوء نیز داشت، باید گفت برخی خانواده‌ها با فریزری کردن هر چیز، گاه به جای مواد غذایی شبه تازه و از انجماد در آمده تنها موادی بسیار مضر و خطرناک را استفاده می‌کنند و خود خبر ندارند. بر همین اساس در نسخه طبیعت امروز بر آن شده‌ایم تا برخی از انواع خوراکی‌هایی که مطلقا نباید در فریزر نگهداری شوند را به شما معرفی کنیم.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که همه به‌ویژه مادران باید به آن توجه کنند این نکته است که به هیچ عنوان همه سبزیجات را فریز نکنند، چرا که سبزیجاتی که بافت نرم مانند کاهو و اسفناج دارند هنگامی که فریز شوند هم خراب شده و هم خواص غذایی خود را از دست می‌دهند. انواع سس‌های کرمی را نیز نباید داخل فریزر گذاشت، چرا که این دسته از سس‌ها نیز در فریزر غیرقابل استفاده می‌شوند.

قهوه و تخم مرغ نیز از نباید‌های فریزری محسوب می‌شوند. از دیگر نکاتی که در استفاده از فریزر باید مدنظر قرار داد این نکته است که به هیچ عنوان نباید غذاهای مانده را برای مدت نامحدود داخل فریزر نگهداری کرد به‌ویژه انواع سوپ، غذاهای آب پز، گوشت پخته، غذاهای استیکی و همینطور برشته شده ها. انواع ناگت‌ها و سیب زمینی سرخ‌کرده نیز پس از سرخ شدن باید به سرعت مصرف شوند و در داخل فریزر قرار داده نشوند. نکته پایانی اینکه غذاهای دارای تاریخ انقضا نیز با قرار گرفتن در داخل فریزر دوام بیشتر پیدا نمی‌کنند و بهتر است این مواد در داخل یخچال قرار گرفته و تا پایان تاریخ انقضا مصرف شوند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.