خطرناک‌ترین و سمی‌ترین بوستان دنیا +عکس

خبرگزاری فارس: بوستان «سموم النویک» یکی از بوستان‌های عمومی قلعه النویک در منطقه نورث مبرلند انگلستان است که دومین قلعه بزرگ این کشور نیز به شمار می‌آید و از این جهت بوستان النویک، بوستان سموم نامیده شد، چون حاوی خطرناک‌ترین و سمی‌ترین گیاهان جهان است.

 خطرناک‌ترین و سمی‌ترین بوستان جهان +عکس

این بوستان حدود ۱۰۰ نوع گیاه مخدر غیرقانونی و غیرمجاز از جمله گیاه معروف به «سم گردو» که برای استخراج نوعی سم مورد استفاده قرار می‌گیرد و گیاه کوکا که برای استخراج کوکائین به کار می‌رود و ده‌ها درخت سمی و کشنده دیگر را در برمی‌گیرد.

تاریخ احداث این بوستان به سال ۱۷۵۰ بازمی‌گردد و بازدیدکنندگان از این بوستان را همواره راهنمایان همراهی می‌کنند تا به آنها انواع درخت‌ها و گیاهان موجود را معرفی کنند و خواص آنها را توضیح دهند.

 خطرناک‌ترین و سمی‌ترین بوستان جهان +عکس

این درحالی است که بخش کنترل و مراقبت این بوستان همواره اوضاع بوستان را زیر نظر دارد و مراقبت می‌کند تا مبادا افرادی این گیاهان را سرقت کنند، بگونه‌ای که پیرامون برخی از آنها برای اطمینان خاطر بیشتر حصار کشیده شده است.

 خطرناک‌ترین و سمی‌ترین بوستان جهان +عکس

در سردرب این بوستان شعار «مواد مخدر نه» حک شده و تنها هدف از کاشت این گیاهان اطلاع رسانی به مردم و بالا بردن فرهنگ و آگاهی آنها درباره این گیاهان و نه آسیب رساندن به آنهاست.

خطرناک‌ترین و سمی‌ترین بوستان جهان +عکس


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. artemis:

    خیلللللللللللللللی باحال بود ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.