فشار خون از عوامل زمینه ساز در بروز نارسایی قلبی به شمار می رود

۰۵خردادماه،

عضو مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد فشار خون، بیماریهای کرونری و بیماریهای دریچه ای روماتیسمال را از علل شایع بروز نارسایی قلبی عنوان کرد .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر فروه وکیلیان با اشاره به اینکه در این بیماری قلب قادر نیست مقادیر کافی خون را برای رفع نیاز اکسیژن و مواد غذایی بافتها تامین کند اظهار داشت:‌ این بیماری یکی از علل شایع مراجعه به بیمارستانها به ویژه در سنین بالا به شمار می رود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد:‌ سبب بروز این بیماری در سنین جوان تر  ابتلا به بیماریهای مادرزادی قلب و یا نارسایی قلبی پیشرونده ارثی یا علل ویروسی است.

دکتر فروه وکیلیان تنگی نفس در حین فعالیت یا استراحت، سرفه خشک یا همراه خلط در فعالیت و یا شبانه ،‌خلط کف آلود و گاهی صورتی رنگ،‌خستگی،‌ اضطراب، تعریق،‌ بیقراری، ضعف،‌ رنگ پریدگی، بی اشتهایی،‌ تهوع  و استفراغ، شب ادراری،‌ ادم اندام یا کل بدن، بزرگی کبد و شکم از علائم این بیماری به شمار می رود .

عضو مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص راهکارهای درمان و پیشگیری از پیشرفت نارسایی قلب، ‌استراحت و فعالیت منظم، رعایت رژیم غذایی و ‌رعایت مصرف نمک را از جمله عوامل پیشگیری از این بیماری های عنوان کرد و با تأکید بر عدم مصرف دارو بدون تجویز پزشک گفت: آنتی اسیدها،‌ مسهل ها،‌ شربتهای ضد سرفه و قرصهای مسکن حاوی نمک فراوان می باشند .

وی به بیماران توصیه کرد: در مرحله شدید بیماری بهتر است در طول روز استراحت کافی داشته و به تدریج با بهبود تنگی نفس فعالیت خود را آغاز کنند همچنین حمل بار سنگین و فعالیت شدید فیزیکی سنگین و فعالیت و ورزشهای رقابتی مضر می باشد .

دکتر فروه وکیلیان با اشاره به اینکه این دسته از بیماران مستعد ابتلا به عفونتهای تنفسی می باشند گفت:‌ بهتر است بیماران از رفتن به محلهای شلوغ و آلوده و تماس با اشخاص عفونی خودداری کنند .

عضو مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:‌ این بیماران باید از استعمال سیگار، الکل،‌مواد نیروزا و مواد مخدر پرهیز کرده  و مصرف داروها باید به طور منظم و دقیق براساس دستور پزشک مصرف شود ./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.