فشار خون رو به افزایش است

اسفند ۱۴۰۲

فشار خون بالا به سبب هزینه‌ای که بر جامعه تحمیل می‌کند، از معضلات جدی سلامت است مسئله نگران کننده سیر افزایش شیوع آن است.

دکتر میترا مهدوی مژده فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران، افزود: افزایش فشار خون شریانی مهمترین مشکل تندرستی در کشورهای پیشرفته است. این بیماری شایع و بدون علامت بوده، به راحتی شناسایی می‌گردد و معمولا به آسانی درمان می‌شود و در صورت عدم درمان ممکن است منجر به عوارض کشنده‌ای شود.

وی گفت: درمان فشار خون خطر حوادث مغزی، بیماری‌ های  کرونر، نارسایی قلبی و در کل مرگ و میر ناشی از حوادث قلبی و عروقی را کم می‌کند.

مهدوی مژده تصریح کرد: فشار خون بالا از بیماری‌های شایعی است که به سبب هزینه‌ای که بر جامعه تحمیل می‌کند از معضلات جدی سلامت است. مسئله نگران کننده سیر افزایش شیوع آن است.

این فوق تخصص نفرولوژی اظهار کرد: ارتباط بین فشار خون وعوارض قلبی و عروقی یک ارتباط همیشگی ما پایدار و مستقل از سایری فاکتورهای خطر است. حوادثی از قبیل سکته قلبی، نارسایی قلب، حوادث مغزی و بیماری‌های کلیه در بیماران مبتلا به فشار خون بالا بیشتر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات نشان داده است در طیف سنی ۴۰ تا ۷۰ سال به ازای هر افزایش ۲۰ میلی‌متر جیوه فشار سیستول یا ۱۰ میلی‌متر جیوه فشار دیاستول ریسک حوادث قلبی عروقی در رنج فشار خون ۷۵/۱۱۵ تا ۱۱۵/۱۸۵ دو برابر شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.