پرونده هسته‌ای ایران باید در فضایی آرام و سالم دنبال شود

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مسئله هسته‌ای ایران فقط باید در شرایطی مناسب و بدون تعیین هیچ‌گونه پیش فرضی از سوی بازیگران مختلف بررسی شود و دولت‌های غربی بدانند که اعمال فشار و افزایش تحریم‌ها علیه ایران نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

مراد عنادی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: اتحادیه اروپا طی اظهاراتی اعلام کرده است که روز ۲۴ مهر، تحریم‌ها علیه ایران را افزایش خواهد داد تا این کشور را از ادامه فعالیت‌های هسته ای خود باز دارد در حالی هیچ مدرکی مبنی بر انحراف ایران از استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته‌ای وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آمریکا، آلمان، فرانسه و رژیم صهیونیستی بازیگرانی هستند که در پرونده هسته‌ای ایران اختلال ایجاد کرده و مانع از پیشرفت و روند عادی این پرونده شده و خواهان افزایش تحریم‌ها هستند در حالی که چین و روسیه معتقدند افزایش فشار بر ایران نتیجه‌ای نخواهد داشت و این موضوع باید در فضایی سالم و آرام پیگیری شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: مسئله هسته‌ای ایران فقط باید در شرایطی مناسب و بدون تعیین هیچ‌گونه پیش فرضی از سوی بازیگران مختلف بررسی شود و دولت‌های غربی بدانند که اعمال فشار و افزایش تحریم‌ها علیه ایران نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.