فضای پس از مذاکرات ایران وآژانس/اعتراف صریح آمانو در مقابل ادعاهای مضحک!

از مهمترین جنجال سازی های رسانه های وابسته به قدرتهای سلطه گر و همپیمانان آنها در طی روزهای اخیرجنجال سازی و دروغ پراکنی در خصوص سایت نظامی پارچین است که بیشتر خوراک تبلیغات ضد ایران را در اختیار رسانه های صهیونیستی قرار داده است برای نمونه کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، ایران به ‌طور زیرکانه آثار مربوط به آزمایش چاشنی بمب هسته ای را در سایت تسلیحاتی پارچین پاکسازی کرده است.

این ادعای مضحک در حالی صورت می گیرد که نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد با اینکه  پارچین یک سایت نظامی است و ایران حق دارد اجازه ورود به آن را به بازرسان ندهد ولی حاضر است در چارچوب مورد توافق اجازه بازدید از این سایت را به بازرسان آژانس بدهد.

نکته جالب تر اینکه بعد از دور دوم مذاکرات ایران و آژانس برخی از کارشناسان هسته ای به طور ضمنی بر عدم انجام آزمایش هسته ای در پارچین صحه گذاشته و اعلام کردند پاک کردن آلودگی رادیواکتیو از محلی حداقل نیاز به ده سال زمان دارد و ایرانی ها این را خوب می دانند.

حال سوال اینجاست آیا واقعا ایران می تواند ظرف چند هفته آلودگی رادیواکتیو را از پارچین پاک سازی کند؟ آیا ایران با علم به این موضوع حاضر شده اجازه بازدید از پارچین را به بازرسان حرفه ای آژانس دهد؟

 از دیگر هجمه های رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران، قول رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی می باشد. چندی پیش در آستانه مذاکرات مسکو،”دبکا” سایت صهیونیستی نزدیک به سرویس های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت اوباما رئیس جمهور آمریکا به “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی قول داده تا تحریم های سنگین تری را علیه ایران اعمال کند.

آنچه که کاملا مشهود است این است که با وجود اذعان مدیرکل آژانس به غیر نظامی بودن فعالیتهای هسته ای ایران برخی دولتها خصوصا اسرائیل، آمریکا و انگلیس با اهدافی خاص سعی دارند با فشار بر ایران بتوانند بدون تنظیم یک مدالیته که در آن گام های متقابل ایران و آژانس تعین شده باشد، اجازه دسترسی به پارچین را از ایران بگیرند.

“یوکیو آمانو” مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه روز شنبه خود با روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” صراحتا اعلام کرد : “من هرگز نگفته ام که ایران سلاح اتمی دارد و یا هرگز نگفته ام که ایران تصمیم به ساخت سلاح اتمی دارد”

با وجود این اعتراف آشکار به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران، هدف عملیات سنگین رسانه ای غربی عربی صهیونیستی فعلی هم این است که القا شود که ایران حس کند هر چه زودتر اقدامی در این زمینه به عمل نیاورد، دچار مشکلات جدی در آینده خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.