«فوتبال» در یک قدمی تحقیق و تفحص/ آخرین وضعیت ۲ پرونده تخلف

اردیبهشت ۱۴۰۳

حسین آذین نماینده رفسنجان و انار در تشریح آخرین وضعیت دو پرونده «تخلف در واردات خودرو» و «رشوه‌گیری در فوتبال» به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: پرونده تخلف در واردات خودرو به قوه قضائیه ارجاع شده است.

وی افزود: گزارش این پرونده به زودی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص پرونده «رشوه‌گیری در فوتبال» نیز گفت: این پرونده در مراحل مقدماتی است و باید تحقیقات تکمیل شود.

آذین اظهار داشت: در این رابطه با هیئت مدیره باشگاه‌ها صحبت شده و هر باشگاهی که نیاز باشد در این زمینه مورد سوال قرار خواهد گرفت.

نماینده رفسنجان و انار در پاسخ به اینکه آیا از اهرم نظارتی تحقیق و تفحص در خصوص پرونده رشوه در فوتبال استفاده خواهد شد یا خیر، گفت: فعلا چنین بحثی مطرح نیست.

وی افزود: اما اگر لازم باشد تحقیق و تفحص نیز انجام خواهیم داد، به طوری که اگر متوجه شدیم پشت پرده‌ای وجود دارد آن زمان تحقیق و تفحص از چنین موضوعی وظیفه ماست.

این در حالی است، پیش از این سیدهادی حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش با اشاره به موضوع رشوه‌گیری در فوتبال به باشگاه خبرنگاران، گفت: این فراکسیون پیگیر موضوع رشوه‌گیری در فوتبال است.

وی افزود: معتقدیم همه فوتبالیست‌ها، همه داوران و همه مربیان رشوه‌بگیر نیستند بلکه برخی اشخاص ناسالمی در این عرصه حضور دارند که باید آن‌ها را از بدنه ورزش حذف کنیم.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار ادامه داد: وقتی گفته‌ می‌شود فوتبال فاسد است به کسانی که در این عرصه می باشند به چشم بد نگاه می‌شود و این موضوع درست نیست بلکه باید به روند فعالیت اشخاص فاسد در این حوزه توجه شود.

مدیرکل سابق تربیت بدنی استان مازندران ادامه داد: اشخاص ناسالم در عرصه ورزش کم می باشند و اکثر جامعه فوتبال نیز در نهایت سلامت روحی فعالیت دارند، اما بدنه ناسالم باید از  این حوزه جدا شود.

سخنگوی فراکسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دفاع از حق ملت وظیفه نمایندگان بوده و از آنجایی که نمایندگان خادم ملت می باشند باید خادم بخش سالم جامعه ورزشی نیز باشند.

وی با بیان اینکه آقای کفاشیان بسیار سالم است گفت: باید نقش نظارتی فدراسیون تقویت شود تا شاهد این حوادث نباشیم.

عضو فراکسیون رهروان اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم تا این موضوع به طریق غیر مستقیم رفع شود ولی اگر لازم باشد مجلس موضوع تحقیق و تفحص از فدراسیون، سوال از مسئولان ذیربط و استفاده از سایر بازوهای نظارتی را در دستور کار قرار خواهد داد.

اضافه می‌شود، در پی کشف رشوه‌گیری در جامعه ورزش فوتبال و چند رشته ورزشی دیگر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

برای ملاحظه جزئیات «تخلف در واردات خودرو» اینجا کلیک کنید.

انتهای‌ پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.