۳محورطرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی

بینا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون متبوعش و ارائه آن به هیأت رئیسه مجلس بعد از تعطیلات مجلس خبر داد.
عبدالکریم رجبی درباره طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی گفت: بنده امضاء‌کننده طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی نیستم، اما این طرح در مجلس مطرح شده است.
وی افزود: در واقع حدود ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارشی مبنی بر لزوم تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را تهیه کرده‌اند که این درخواست بعد از پایان تعطیلات مجلس تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌شود.
نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی درباره محورهای این تحقیق و تفحص گفت:
برداشت از حساب بانک‌ها، مسائل مربوط به تخصیص ارز و نابسامانی مدیریت ارز و شبهاتی در مورد فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری، ۳ محور اصلی تحقیق و تفحص از بانک مرکزی است.
وی ادامه داد: ارائه گزارش وضعیت و کارکرد و پاسخ به برخی از سؤالات پیرامون کارکرد مؤسسات مالی و اعتباری از جمله محورهای اصلی تحقیق و تفحص است. در این تحقیق و تفحص به‌دنبال پاسخ برای ابهاماتی که حول فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری است، هستیم.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علاوه بر اینها، بلوکه شدن منابع بانکی طرح مسکن مهر و ابهاماتی که در مورد آمارهای بانک مرکزی وجود دارد، در طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی مورد توجه قرار می‌گیرد. منتظریم این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.